Vad fick dig att le idag?

Jag brukar retas med min fru på så sätt att när man ser en riktigt klantigt parkerad bil så måste vi kolla hur långt fram stolen är justerad…

Med det sagt så är det tvärtom med de flesta andra klantigheter i trafiken.

Med vänlig hälsning,

722c9e1679d4eb95a88c76d1e90df37e.jpg

Gammal musikerkompis från forntiden (tidigt 90-tal) tog hojkortet idag och hörde därför av sig med ovan bild. Svårt att inte bli glad!

Med vänlig hälsning,

Märkligt, när jag la av med lastbilar i mars då var det 100 fram och så har det varit så länge jag kan minnas (35 år)

Det var 100% när jag tog BE men man kanske har anpassat ned det pga diskriminering av chaufförer som inte kan hantera breda spännband… :yes

Med vänlig hälsning,

Det var 100% när jag tog BE men man kanske har anpassat ned det pga diskriminering av chaufförer som inte kan hantera breda spännband… :yes

Med vänlig hälsning,
Eller smala spännband också för den delen, hur ofta ser man inte smala band ute i vägrenen i bästa fall och sämsta ute i körbanan.
Jädra amatörer !

Eller smala spännband också för den delen, hur ofta ser man inte smala band ute i vägrenen i bästa fall och sämsta ute i körbanan.
Jädra amatörer !

Ja det har jag också tänkt på. Biltemas värdelösa ”spännband” som ligger i vägrenen; uppenbarligen använda till något de inte var avsedda för (typ spänna fast tomma plastdunkar inne i bagageutrymmet).

Med vänlig hälsning,

8 av 10 biltemaspännband som ligger i vägkanten ligger där för att folk inte rullar upp och säkrar överblivet band så att det fladdrar in under hjulen och rycks av.

Dels har jag gjort det själv, fast hunnit stanna och binda om. dels ser jag det ofta både när jag är ute och kör och när jag är ute och går

8 av 10 biltemaspännband som ligger i vägkanten ligger där för att folk inte rullar upp och säkrar överblivet band så att det fladdrar in under hjulen och rycks av.

Dels har jag gjort det själv, fast hunnit stanna och binda om. dels ser jag det ofta både när jag är ute och kör och när jag är ute och går
Det är nog ofta så, vafan det tar ju nästan 7 sekunder att göra det rätt.... Och 0.7 att knyta upp.

Jag lastar själv sällan tungt, så för mig räcker de här för 225 kg. Suveränt med upprullningsfunktion på bandet. Enda nackdelen är att de är ganska korta.

1751439818015.png

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...