Vad fick dig att le idag?

Jag tänkte på vilket samhälle jag skulle vilja leva i.
Har varit i USA 2 gånger a 14 dagar.
1991 var vi varnade att gå inte ut i Atlanta själv efter kl 21.
Verkligen extrema konstraster i staden jag vart mörkrädd.
Och nu är det väl ännu värre med en galning som leker
diktator och ljuger.
klart att rika har det bra men övriga då?

Exakt - då passar Sverige dig bättre. Och det är OK.

95dc5a944c981141820dbf8bfd3eb68c.jpg

Moseldalen, 22 grader varmt. Crémant.

Med vänlig hälsning,

Tanten plockade äntligen ihop alla jävla glas hon dumpat över mina garagehyllor för flera år sen! Hon lovade att hon bara skulle packa om alla glas enligt modell i olika kartonger på ett par veckor. :rolleyes:
Så nu ska jag bara besikta skåpbilen sen ska hela skiten till nån erikshjälp eller annat ställe. Om inte nån här vill ha ett par hundra glas för en storfest?

Fick ett mess från den som tagit sig an att byta däck på min scooter.

Han körde hem den åt mig nu när den var klar. På en lördagskväll! 🙂

Undrar om jag skulle ta den som instruktörshoj på knix imorgon istället för 690n? 🤔

Fick ett mess från den som tagit sig an att byta däck på min scooter.

Han körde hem den åt mig nu när den var klar. På en lördagskväll! 🙂

Undrar om jag skulle ta den som instruktörshoj på knix imorgon istället för 690n? 🤔
Gört!
Knixen på Gröndal brukade ju ha en herre på en scooter som han skrapat gnistor med så till den grad att de kromade rören var halva. :hihi

Gört!
Knixen på Gröndal brukade ju ha en herre på en scooter som han skrapat gnistor med så till den grad att de kromade rören var halva. :hihi
Japp. En mycket trevlig gentleman. Att dessutom ha en rottingkorg på pakethållaren är pricken över i.

Fast min kinesuimscooter vill jag ogärna jämföra med hans vespa. Det känns inte rättvist på nåt sätt.

Japp. En mycket trevlig gentleman. Att dessutom ha en rottingkorg på pakethållaren är pricken över i.

Fast min kinesuimscooter vill jag ogärna jämföra med hans vespa. Det känns inte rättvist på nåt sätt.
Jo, trevlig prick. Det var ju extra roligt när han körde om/ifrån ungtuppar på sporthoj som körde hellre än väl. :hihi

Inget särskilt.

Tog moppen till en polare. Var lite tidig så jag tog en omväg. Log hela vägen. Tre mil.

Fick kicken svetsad på moppen. Den var lite sliten.

Sen var det MIG-svetsarpremiär för mig. Sidostödsfästet var sprucket i ramen. Jag visste inte att jag var en naturbegåvning fast jag hade det på känn.
Drog på ett par svetsar på ena fotpinnsfästet också. Kul!

Å vädret! Pissig vår i år. Idag var det varmt.

Åkte hemåt och svängde förbi Wheeler dealer. Kollade lagerstatus. Sedan den längre vägen hem.

Bytte till TDMen och åkte och handlade mat utanför stan. Hojen går som en dröm. Ville egentligen köra mer men jag var hungrig.

Ja jag är väl lättroad men det är inget jag lider av.

Igår cyklade jag förbi baksidan av Älta centrum. Då blev jag glad att jag inte bor just där. Annars är det väl inget fel med Älta. Mest villor.

IMG_1718.jpeg

IMG_1719.jpeg
En kul grej med bakdäcket. Jag skiftade fram och bak pga slitage och vände bakdäcket åt fel håll. Medvetet. Försöker bearbeta och komma över det. Spelar ju ingen större roll. Med det är såå störande. Det är roligt. 🙂

Playa Flaten.

Back