Vad fick dig att le idag?

Skattepengar!!1 :4skrika

Jag är inte riktigt sådan, en blunder på blunder som visa sig vara en blunder men förstå när första bästa aftonbladetbläddrare får fatt på nyheten.

"*Aaargggh!*
#faXbook/flushback/insändare
-Jag borde f-n få bidrag för det här! :mattias"

Dubbelhumor.

God morgon

Skattepengar!!1 :4skrika

Jag är inte riktigt sådan, en blunder på blunder som visa sig vara en blunder men förstå när första bästa aftonbladetbläddrare får fatt på nyheten.

"*Aaargggh!*
#faXbook/flushback/insändare
-Jag borde f-n få bidrag för det här! :mattias"

Dubbelhumor.

God morgon
Den kan väl vara kvar Den är någorlunda i mitten, signalerar lite artistisk frihet och är därtill representativ för den allmänna avvecklingen.

IMG_0652.jpegIMG_0650.jpeg
img_0651-jpeg.506147

Bifogat

• IMG_0651.jpeg
    IMG_0651.jpeg
    91.2 KB · Visningar: 121
Får vi se hur många blåljus knarkarforden kan tända upp i afton.. :vissla:

Jag får det till typ korrekt i.a.f., skulle vara om dom tar mig nu för tomgångskörning.
20241106-182457.jpg

20241106-182851.jpg
Är nog inte korrekt - bilen, inkl. last ser ut att bli bredare än 2,6m

Vad räknas in i ett fordons längd och bredd​

Vid mätning av ett fordons längd och bredd ska även lasten räknas in. Det finns dock viss utrustning som inte ska räknas med i fordonslängden eller fordonsbredden, vilket framgår av Transportstyrelsens föreskrifter (TSFS 2023:43) om utrustning som inte ska räknas in i fordonsbredden och fordonslängden. Exempel på sådan utrustning är speglar och andra anordningar för indirekt sikt, belysningsutrustning körriktningsvisare mer mera.

Nja, svårtolkad bild möjligtvis men bilskrället är runt 1.7 m, det var nog safe på den punkten :)

Inspektör Milton K9 var noggrann men bedömde det till minst dugligt, faktiskt.
20241106-185504.jpg

Får vi se hur många blåljus knarkarforden kan tända upp i afton.. :vissla:

Jag får det till typ korrekt i.a.f., skulle vara om dom tar mig nu för tomgångskörning.
20241106-182457.jpg

20241106-182851.jpg
Äh, vadå… för en massa år sedan köpte jag en 9 m flaggstång på Buhuset i peking och drog hem till knäckebröhult. 10 mil. På E4. Surrad på takräcket. Inga problem.

Back