Vad fick dig att le idag?

Trodde aldrig jag skulle sluta garva.. tyvärr inget nedsatt pris på diskmaskin(ytterligare) dock. Kanske är ninja inatt, gör ett studiebesök på lagret och justerar lite så det blir bra peng imorgon vid avhämtning :nicka
20241020-135821.jpg

Äntligen en alldeles utmärkt plats, fast på Södermalm skulle förstås varit ännu bättre.

Äntligen en alldeles utmärkt plats, fast på Södermalm skulle förstås varit ännu bättre.

Svårt att få ekonomi i havsbaserad vindkraft kring Södermalm, både Årstaviken och Riddarfjärden kommer för ofta att ligga i lä.

Vald plats är nog betydligt bättre. 5.5 mil öster om Sandhamn lär det blåsa betydligt mer, och ligga bortom horisonten även för semesterfirare om de inte är på seglats mot Estland eller så. Så givet att det faktiskt går att få ekonomi i skiten kan det vara en vettig satsning. Men det är väl ett väldigt stort aber.

Det borde gå att lösa med lagom hög pelare. Man slipper avancerade system för att skicka ström långa sträckor.
Han "Mr Tesla" (den riktiga snubben alltså) experimenrade ju med trådlös kraftöverföring, synd att han inte kom i mål, vissa experiment var väl lyckade men dokumentationen försvann på nåt mystiskt sätt.

Han "Mr Tesla" (den riktiga snubben alltså) experimenrade ju med trådlös kraftöverföring, synd att han inte kom i mål, vissa experiment var väl lyckade men dokumentationen försvann på nåt mystiskt sätt.
Jag har trådlös kraftöverföring till laddningen av min tandborste så det är ganska enkelt. Problemet är väl främst att det som finns mellan källan och mottagaren kan ta illa vid sig.

Back