Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Får äta fast föda igen. Nu är det fem dagar sedan käkkirurgen och tandläkaren påbörjade jobbet att ersätta bland annat sönderskallad tand.

Snart kan jag snusa igen också. Nikotinplåster tar visserligen udden av abstinensen men en riktigt prilla under läppen kommer sitta fint.

Kanske en bärs till prillan ikväll?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Får äta fast föda igen. Nu är det fem dagar sedan käkkirurgen och tandläkaren påbörjade jobbet att ersätta bland annat sönderskallad tand.

Snart kan jag snusa igen också. Nikotinplåster tar visserligen udden av abstinensen men en riktigt prilla under läppen kommer sitta fint.

Kanske en bärs till prillan ikväll?
Låter som det gick vilt till på sporthojsfesten ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En bil stannade utanför på gatan idag och en kvinna kliver ur för att kolla att släpet satt kvar.
Med lite konsekvenstänkande kanske det inte var så bra att göra det i en isig uppförsbacke. För även med fyrhjulsdrift gick det inte att komma iväg så hon fick backa ner och ta ny fart...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En bil stannade utanför på gatan idag och en kvinna kliver ur för att kolla att släpet satt kvar.
Med lite konsekvenstänkande kanske det inte var så bra att göra det i en isig uppförsbacke. För även med fyrhjulsdrift gick det inte att komma iväg så hon fick backa ner och ta ny fart...
Men ändå. Hon fixade det, en erfarenhet rikare.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
IMG_7561.jpeg
Lite komiskt är det allt, kan de inte bestämma sig? Är det extremt, eller är det måttligt? Eller är det extremt måttligt? Jaja, det har redan börjat tydligen, det är bara att försöka överleva det måttliga vädret.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
View attachment 494922
Lite komiskt är det allt, kan de inte bestämma sig? Är det extremt, eller är det måttligt? Eller är det extremt måttligt? Jaja, det har redan börjat tydligen, det är bara att försöka överleva det måttliga vädret.
Extremväder är allt annat väder än svag vind och soligt, dvs elalstrande miljöriktigt väder.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Extremväder är allt annat väder än svag vind och soligt, dvs elalstrande miljöriktigt väder.

Ja, bortsett från dagarna med extremväder så producerade vindkraften väldigt bra ifjol.
Det var cirka 14 dagar normalväder i fjol, men det kan bli färre i år på grund av den globala uppvärmningen som orsakar extremkyla
 
Last edited:

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
View attachment 494922
Lite komiskt är det allt, kan de inte bestämma sig? Är det extremt, eller är det måttligt? Eller är det extremt måttligt? Jaja, det har redan börjat tydligen, det är bara att försöka överleva det måttliga vädret.
Det är extremt att det bara är måttligt med snö (eller is) i februari, det borde vara drivis och isbjörnar på gatorna? Det är även en extremt exakt tidsangivelse för de måttliga mängderna, man undrar om det före 18:00 var mer eller mindre väder.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har haft en motor från en RM250 liggande i Filippinerna sedan före pandemin och jag har inte lyckats sälja den så nu la jag den i en väska för att ta med den till Sverige.

Åkte tidigt till flygplatsen i Davao för att jag visste att det kunde bli diskussion vid säkerhetskontrollen in till flygplatsen och mycket riktigt frågar dom vad jag har i väskan. Det slutar med att en vakt följer mig till väskinlämningen där frågan ställs om jag får ta med en motor. Och där blir det stopp. Nåväl jag har gott om tid och nu är jag trots allt innanför säkerhetskontrollen så jag går iväg och skickar meddelanden till några vänner för att kolla ifall de kan komma och hämta motorn, det är plan C.

Jag byter kläder för att minska risken för igenkännande men vi är inte många vita där så det är lite av ett halmstrå. Efter 2 timmar när jag hoppas att personal kanske hunnit skifta så går jag tillbaka till bagageinlämningen och till en tjej två luckor bort från där den första stått i den luckan noterar jag att de är upptagna med andra resenärer så jag lyckas checka in väskan. Med en ihopvikt tusenpesosedel kvar i fickan redo för att eventuellt mjuka upp trilskande personal.

Nu har jag bara ett byte kvar i Manila så vi får se om fortsättningen på historian kommer här eller i förbannad-tråden. Jag tror inte jag behöver byta terminal där och då bör det vara lugnt.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top