Tror det är en bra inställning. Den här filmen har en ton som påminner ganska mycket om vålds/splatterfilmerna från 70 och 80-talet. Snyggt gjort med glimten i ögat helt enkelt.
Den påstås ju bygga på en sann historia, men jag tror att man tagit sig rätt stora friheter i berättandet.
När vi ändå är på ämnet vill jag passa på att tipsa om en film som heter Turbo Kid. Den kom ut 2015, men hade det inte varit för att specialeffekterna är lite för bra så skulle man nästan kunna tro att den var från -85. Jag satt mest och fånlog och kände mig som 13 år igen under hela filmen.