Vad fick dig att le idag?

Jag brukar inte blanda in min fru i beslut rörande fordon, men i morse bad jag om råd angående motorcyklar. Frågan var om jag skulle byta bort min Yamaha mot en äventyrscykel eller köpa en äldre mc för att köra grusväg med.
"Eftersom du trivs jättebra med den du har på asfalt är det väl bättre att köpa en till än att byta bort den".
Så nu måste jag köpa en till mc.
Sist jag bad min sambo om råd tyckte hon att jag skulle köpa en motorcykel "med ryggstöd". Sedan dess har jag fattat egna beslut i frågan.
 
Äntligen ett värde i att sno emblem!
..hur gör man?
 
Och bakom lucka 22 har vi..
20231222-174252.jpg


Antingen blir hon glad eller så får jag ett jävla jobb till den 24 =/
 
Ibland går det fel..............

View attachment 493458

Det där gjorde jag som 15 årig sommarjobbare fast med en sekatör.
Vi skulle riva ett skjul och det gick in en elkabel i skjulet, jag frågade om inkommande ledning var bruten och det skulle den vara, så jag tog rejäl fart och klippte.

Säkringarna rök för hela anläggningen någonstans uppströms, och skäret på sekatören försvann helt och hållet, men det var rejäla plasthandtag så jag klarade mig.
 
Damen i receptionen hade piffat till sig lite med tomteluva och glitter och var så fin så.
- Oj va fin du var i dag då hörde jag mig själv säga.
Hon tittade trött på mig och utbrast: - Jaha, till skillnad från alla andra dagar menar du?

Dom är ju för söta dom små liven :cool:
 
Livet med honor blir enklare om ni behandlar dom som män , inga jävla komplimanger,se dom som nått man absolut inte vill sex med som män och behandla dom som en affärspartner.

Då slipper ni massa småmisstag i kommunikationen och man får borra ändå

Toffla ni runt med dom.....missär
 
Screenshot-20231227-073232-Messages.jpg

..ok den var inte fullt så dålig som man kan tro men nog inget man ser igen.
Såg den också härom dagen. Man får ta den för vad den är helt enkelt och jag tyckte att den bitvis var rätt underhållande.
 
Såg den också härom dagen. Man får ta den för vad den är helt enkelt och jag tyckte att den bitvis var rätt underhållande.
Det är en sån film jag skulle se efter att ha värmt upp med 3-4 öl och sedan underhållit med mer öl under filmen.
Lite som allt som Troma gjorde.
 
Det är en sån film jag skulle se efter att ha värmt upp med 3-4 öl och sedan underhållit med mer öl under filmen.
Lite som allt som Troma gjorde.
Tror det är en bra inställning. Den här filmen har en ton som påminner ganska mycket om vålds/splatterfilmerna från 70 och 80-talet. Snyggt gjort med glimten i ögat helt enkelt.
Den påstås ju bygga på en sann historia, men jag tror att man tagit sig rätt stora friheter i berättandet.

När vi ändå är på ämnet vill jag passa på att tipsa om en film som heter Turbo Kid. Den kom ut 2015, men hade det inte varit för att specialeffekterna är lite för bra så skulle man nästan kunna tro att den var från -85. Jag satt mest och fånlog och kände mig som 13 år igen under hela filmen.
 
Såg den också härom dagen. Man får ta den för vad den är helt enkelt och jag tyckte att den bitvis var rätt underhållande.

Min ursäkt var att jag var förkyld hela julen och kanske lite för att jag mardrömmar om nån björnjävel någon gång om året eller vart tredje. Ett helvete att springa ifrån brukar det vara åtminstone o gömma sig fungerar aldrig som planerat.
 
Tror det är en bra inställning. Den här filmen har en ton som påminner ganska mycket om vålds/splatterfilmerna från 70 och 80-talet. Snyggt gjort med glimten i ögat helt enkelt.
Den påstås ju bygga på en sann historia, men jag tror att man tagit sig rätt stora friheter i berättandet.

När vi ändå är på ämnet vill jag passa på att tipsa om en film som heter Turbo Kid. Den kom ut 2015, men hade det inte varit för att specialeffekterna är lite för bra så skulle man nästan kunna tro att den var från -85. Jag satt mest och fånlog och kände mig som 13 år igen under hela filmen.
Jodå, den är "baserad" på en riktig händelse. Den björnen åt några kg kokain och dog av en överdos på plats. Går nuförtiden att se uppstoppad.
 
Jag läste någonstans att det fanns spår efter att björnen hade gått full nuts på omgivade träd och buskar innan den dog, och att det var så idén till filmen kom till.

Han hade i vart fall rivit upp alla behållare med näsgodis och spridit ut det i omgivningen.

Men i övrigt är väl filmen lika trovärdig som Sharknado ungefär.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top