
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Såhär då?Men helvete..il uppåt
Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..
-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
![]()
Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.

Detta såg man kanske inte riktigt komma. Trafikverket sätter igång att asfaltera om vägen här utanför när det är snö och nästan tio minusgrader.
View attachment 492892
Man undrar ju om kvaliteten blir lika bra som om det görs sommartid.Jag har bevittnat omasfaltering nästan i snöstorm , kom 2 dm o de skulle göras på europaväg efter nått akut.
Längst bak stod asfalttåget , framför gick baklastare o ploga,bakom kom baklastare med borste o sen kom en dieseleldad madmaxmaskin , en 10 kubikscistern med bränsle o sen som ett aggregat ala enorm åkgräsklippare som hade eldflames nedåt.
Sen asfaltera dom....
Har lite svårt att hitta något om det, men det innebär ju mer jobb och pyssel att asfaltera på vintern eftersom att man måste spola/sopa bort allt skit på vägbanan, sedan kan det säkert vara något bryderi med bindmedel, sedan finns olika typer av asfalt så nån av dem går säkert att lägga när det är kallt och jävligt.Man undrar ju om kvaliteten blir lika bra som om det görs sommartid.
I det här fallet verkar det också vara rätt akut. Normalt lågtrafikerad väg i dåligt skick sedan flera år pga eftersatt underhåll. Efter Stenungsundsraset ökade trafiken plötsligt och det började uppstå sättningsskador här och där längs hela sträckan. Antar att de nu äntligen fått budget för underhåll eftersom vägen annars riskerade att rasa under vintern. Dumsnålhet.
Ja, kvalitet, Trafikverket och vägunderhåll är ju normalt inte begrepp som förekommer i samma meningar.Har lite svårt att hitta något om det, men det innebär ju mer jobb och pyssel att asfaltera på vintern eftersom att man måste spola/sopa bort allt skit på vägbanan, sedan kan det säkert vara något bryderi med bindmedel, sedan finns olika typer av asfalt så nån av dem går säkert att lägga när det är kallt och jävligt.
Det är nog mest att det är extra dyrt att göra jobbet på vintern som gör att det undviks. Hade kvalitén varit viktig hade de ju slutat upp att grusförbättra vägar som borde asfalteras om.
Njaeh, de jobbar vanliga arbetsdtider på sommarhalvåret, och det är inte jättemycket fart i jobbet, cheferna är idioter som kommer ivägen för att få jobb gjort som vanligt, och på vintern jobbas det med snöröjning och annat underhåll normalt sett.Dom lär nog bara göra det i nödfall , asfaltrallare jobbar ju bara maj till okt dygnet runt och är sen lediga halva året har jag för mig , därför massa vägarbetskaoz sommartid..
Dom rullar tummarna hemma eller på cocosöarna eller thailand vintertid med lönen
Det verkar bara vara på särskilda platser/omständigheter det sker dygnet runt eller nattetid, iaf vad jag har sett. Att köra dygnet runt lär nog kosta rätt mycket extra för beställaren (som gissningsvis inte bryr sig så mycket om den totala samhällskostnaden).Njaeh, de jobbar vanliga arbetsdtider på sommarhalvåret, och det är inte jättemycket fart i jobbet, cheferna är idioter som kommer ivägen för att få jobb gjort som vanligt, och på vintern jobbas det med snöröjning och annat underhåll normalt sett.
Möjligt udnantag Stockholm, där vägarbete nog kan vara 24/7 skiftjobb.
Misstänker att något liknande kommer ske här när de till slut ger upp. Har börjat scanna Blocket efter fyrhjulingar och helikoptrar.Här har vi en helt nybyggd väg som skulle öppnas innan vintern, men tyvärr hann dom nte asfaltera färdigt innan snön kom, så dom plogade bara igen infarterna och sa att den öppnas till sommaren istället...
Familjen blev med Disney+ häromveckan.
Die Hard finns där. Bästa julfilmen någonsin!
Det enda som skulle kunna få mig att julpynta är att Nakomi Plaza finns som adventskalender, man flyttar ner Hans Gruber en våning per dag fram till julafton...
Sen finns ju julgranskulor med Johm McLane i ventilationstrumman också....
-Pepparspray.. nä det är väl olagligt?
![]()


|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |