Vad fick dig att le idag?

Blir så här när man tar sociafall från Säpo till Polisen

Bild på socialfall med poliströja och utan

INTERN_PE_net.jpg

Bättre han varit kvar på Samhall aka Säpo

20220117-100047.jpg

Kommit in i ett stim såhär i slutet på veckan
  • var inne på en billjudsfirma (bil- inte bi-) för att få hjälp med isolermatta till Apan - gick därifrån med en rejält tilltagen spillbit - "ta den, den blev över häromdagen"
  • var hos en epoxitillverkare i trakten idag - siste man (ägaren) höll på att låsa för att gå hem, öppnade, langade över fem penslar "kom förbi när du skall ha epoxi så kan du betala dessa"
  • fick hjälp av en Sporthojare med lite andra viktiga prylar
Ute bland alla stökiga människor så finns det riktiga änglar!! :hjarta :hjarta

Kurvig, men lurig, vägsträcka.
Men väldans trevlig vägsträcka även om det ska regna imorgon. :tummenupp

Lyssnar någon. som jag gör, på en trevlig radiostation blir man påmind att det är dags för bonfire night. En trevlig sak i höstmörkret men inte amerikansk och inget som säljer skräp så den kommer aldrig till vårt land. ;)

Jag har letat mc på Facebook Marketplace och fick notis om att det dykt upp ett nytt objekt under sökordet "Adventure".
Det stämmer säkert att en GSXR 1000 K3 kan bli ett äventyr.

Lyssnar någon. som jag gör, på en trevlig radiostation blir man påmind att det är dags för bonfire night. En trevlig sak i höstmörkret men inte amerikansk och inget som säljer skräp så den kommer aldrig till vårt land. ;)

Vi behöver inte fler importerade högtider, men jag skulle byta valfri amerikansk skithögtid mot att elda bonfire

You could say that again and again and again, repeatedly...

Jag är inte så mycket för det amerikanska så jag skriver på ett annat språk om annan högtid som infaller nu på måndag. Känslan av samhörighet är väl fint...:krama

Svenska dagen firas årligen den 6 november. Dagen firades första gången 1908 och traditionen instiftades av Svenska folkpartiet. Dagen var ursprungligen avsedd att öka den svenskspråkiga befolkningens känsla av samhörighet.

Jag är inte så mycket för det amerikanska så jag skriver på ett annat språk om annan högtid som infaller nu på måndag. Känslan av samhörighet är väl fint...:krama

Svenska dagen firas årligen den 6 november. Dagen firades första gången 1908 och traditionen instiftades av Svenska folkpartiet. Dagen var ursprungligen avsedd att öka den svenskspråkiga befolkningens känsla av samhörighet.
Min kommentar gällde upprepningarna, inte högtiden. Därtill gillar jag stående epitet och lade ingen som helst värdering i kommentaren. Jag menar, favoritförfattaren heter Mika Waltari och tål man inte upprepningar kan man inte läsa hans alster.

Den som ledsnat på da capon ad infinitum kan låta bli att läsa dina inlägg...eller mina.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D