Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
View attachment 473720

Gräsänkling. För första gången på fem år är jag ensam hemma över ett dygn.

Vänta tills du kommer ner till kinapuffen...

Men typ samma visa här, skjutsa iväg damen & Co till flyget vilka skulle iväg till Island för att glo på hästar i regnet får jag förmoda.. pass på den.

Efter det hade jag stämt hemligt möte med en som sålde en elgräsklippare, nära affär men jag fick åka hem tomhänt. Allt såg toppen ut men prutningen gick inte hela vägen så kände mig tvungen att avstå, stolt över mig själv ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Plockat isär Tenere'n igen, och plockat igenom föggen. Nu går den rent och fint på alla varvtal och gaslägen. :)

Tillsammans med btomsgenomgången så både går och stannar den som den ska.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
På vägen hem idag så kom jag ikapp en hipster på en 2 cyl Yamaha 125 från ca 70 talet. Palestina halsduk någon hemmaflätad typ rygg/sidväska, en rutig hellyhansen skjorta sneaker o typ fjällräven byxor.

Först tänkte jag en sådan där jävla miljö mupp den sparkar jag in under en lastbil när jag kör om.

Men så låg jag efter o tittade killen/mannen kör om med möte på heldragna linjer i skymda kurvor.
Att ta sig förbi en långtradare i 90 tog minst 3 km för denna 125cc twin.

Så jag låg o följde honom med ett bredare o bredare leende för maken till person att jobba både på rent idiotiska sätt o även på rent självmordsliknade betende för att lyckas hålla farten uppe på 90-95 km fortare gick inte denna sak.

Så vid ett tillfälle fick jag faktiskt hjälpa honom att komma förbi min fot på hans pakethållare o skjuva på lite så han lyckades ta sig förbi långtradare precis som vi skjöt på kompisar på tramcykel när vi hade moped. här åkte jag ifrån honom o läser vi inte om en döds olycka med en luftkyld Yamaha 125cc från 70talet med en hipster på.

Så gör det mej glad även om fanskapet råkar vara miljöpartist?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
20220708_182342.jpg
Fullpackad inför 7 dagar i Norge.
Mat i högra boxen, kläder å en platta bärs i vänstra och div termosar å dyl i toppboxen.
Packrullen med sovsäck och liggunderlag och hopfällbara KTM- stolen åker på imorgon. ?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hur bra TC funkar i läge 2 när man kör grusväg med 690 smc-r. Lagom släpp för mig med begränsad kompetens på grus. Höll iaf 70 när det var rakt på smal grusväg straxt innan Laxne... ?

Tog en tur med växlande grus/asfalt och var ute en timme mitt på dagen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top