Vad fick dig att le idag?

Edelbrock 800 förgasare
Håll hårt i förgasarna. Polarn kör med Sniper EFI och det lirar inte speciellt bra med mycket överlapp på vassa kammar då det skickas oförbränt till O2-sensorerna som då tycker "det är för mycket syre så vi skickar på mer soppa" vilket gör att stiften slaggar ihop på nolltid. Det går förmodligen att manuellt fixa mappen men auto-tune klarar inte av det. Jag vägrar röra hans skit.
 
Håll hårt i förgasarna. Polarn kör med Sniper EFI och det lirar inte speciellt bra med mycket överlapp på vassa kammar då det skickas oförbränt till O2-sensorerna som då tycker "det är för mycket syre så vi skickar på mer soppa" vilket gör att stiften slaggar ihop på nolltid. Det går förmodligen att manuellt fixa mappen men auto-tune klarar inte av det. Jag vägrar röra hans skit.
Jag föredrar absolut gamla förgasare, enkelt och pålitligt och inga dumma "intelligenta" system som krånglar till det. Det där låter knepigt att programmera bort :va
 
Hmm... låter som att du är en aning konservativ när du beskriver prestandaökningen. Borde väl snarare motsvara att öka från mopedfart till lite drygt dubbla ljushastigheten.
42 minuter är 2520 sekunder till 0,037 sek är en hastighetsökning med 68000 ggr.
Riktigt bra men med en vanlig(?) SHtrimmad moped som gör 80km/h blir det 80 km/h x 68000 = 5440000km/h, snabbt ja !, men bara ca 1500 km/s.
Ljushastighetn är ca 300000 km/s ca 200 ggr högre.
 
42 minuter är 2520 sekunder till 0,037 sek är en hastighetsökning med 68000 ggr.
Riktigt bra men med en vanlig(?) SHtrimmad moped som gör 80km/h blir det 80 km/h x 68000 = 5440000km/h, snabbt ja !, men bara ca 1500 km/s.
Ljushastighetn är ca 300000 km/s ca 200 ggr högre.
Tur jag såg detta! Nu kan jag jag kanske äntligen somna.
 
Har så mycket motvind i livet med allt från bilen till familjen så att man egentligen inte skulle le alls.

Men som en kurschef jag hade en gång sa. -Le, det kan gå bra.

Har en hoj i garaget, skinnställ i klädkammaren och en partner som ibland sparkar ut mig för att köra. Snart är det vår!
 
Har så mycket motvind i livet med allt från bilen till familjen så att man egentligen inte skulle le alls.

Men som en kurschef jag hade en gång sa. -Le, det kan gå bra.

Har en hoj i garaget, skinnställ i klädkammaren och en partner som ibland sparkar ut mig för att köra. Snart är det vår!
Men, du lever. Det kan vara värt at le åt.

Alternativet verkar en smula tråkigt.
 
Ställde mig på vågen.
Det var inte katastrofalt resultat.
 
Den europeiska livsmedelssäkerhetsmyndigheten. Mon dieu!

Jag gillar långa ord. Alltid stör det någon notorisk särskrivare.
 
Höll på att bli förbannad ikväll men till slut gick det bra iallafall.

Försökte montera en oljetrycksmätare på min 327-motor för att kunna säkerställa att den får smörjning inför en längre provkörning, bara för att inse att den förbannade givaren inte passade :huvet Hade till och med dubbel och trippelkollat på förhand att det var rätt gänga och allt, och det var det. Men den nya givaren är såpass mycket större än den gamla att den inte fick plats där den skulle sitta... Som tur var hade jag gängtapp och snitt för rätt gänga och kunde ge mig på att tillverka en förlängning, det tog lite längre tid och var något mer frustrerande än jag tänkt mig (jävla bök att gänga NPT...) men till slut blev det något användbart av det och jag kunde provstarta.


Inte nog med att den har oljetryck, den har till och med tomgång! :banana Det fick mig att le :tummenupp
 
Höll på att bli förbannad ikväll men till slut gick det bra iallafall.
Bara det inte blir som brorsans projekt, vi startade 350'ian monterad på framvagnen för fem år - och på den vägen är det. Den andra hälften där hittar på en massa annat tok som är "viktigare" än en 70-tals Camaro.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top