Vad fick dig att le idag?

Inte idag men igår. Hade stannat i Katrineholm med tjejen och plötsligt ser jag hur hon vinkar. Kollar bort och då sitter det en liten kille i en bil och vinkar till oss. Vinkar tillbaka och han blir såklart jätteglad och är så fascinerad. Trevligt när resan mestadels bestod av regn.

Klanträffen med släkten och dagarna i högländerna. Speciellt resan över bergen till norra kusten i Skottland. fantastiskt vackert, magi i luften. Tror jag faktiskt måste flytta hit. :hej

Sen asgarvade vi massor åt ärketanten som på sin gamla damcykel envist tog sig halvmilen uppför berget, vi trodde det var en sån motionsnisse men det var en 60+ skotte som varit o handlat lite bara.

Familjen skrattar fortfarande åt när vi kom hit o hämtade ut hyrbilen, jag öppnar höger bildörr och hoppar skrikandes baklänges... det sitter en ratt på fel sida :D

Klanträffen med släkten och dagarna i högländerna. Speciellt resan över bergen till norra kusten i Skottland. fantastiskt vackert, magi i luften. Tror jag faktiskt måste flytta hit. :hej

Sen asgarvade vi massor åt ärketanten som på sin gamla damcykel envist tog sig halvmilen uppför berget, vi trodde det var en sån motionsnisse men det var en 60+ skotte som varit o handlat lite bara.

Familjen skrattar fortfarande åt när vi kom hit o hämtade ut hyrbilen, jag öppnar höger bildörr och hoppar skrikandes baklänges... det sitter en ratt på fel sida :D

Jag å andra sidan kände en djup lättnad när vi istället lämnade tillbaka det där aset till hyrbil. Den hade bara en enda fördel, och det var takhöjden. I övrigt led den av:
  • Fantastiskt odistinkt växellåda
  • Total avsaknad av bottendrag. Försökte man använda tvåan under 25ish km/h så tvärdog motorn väldigt resolut. Fick stor vana att frikoppla och starta om den på grund av alla fulstopp.
  • Fjädringen var snarare gjord för att framhäva ojämnheter i vägen. Och brittiska vägar är riktigt dåliga.
  • Sätena var stenhårda, tänk linjebuss. Vilket arbetade väldigt väl ihop med den kassa fjädringen.
  • Total avsaknad av toppeffekt i motorn med.
  • Sörplade i sig bränsle något djävulskt så fort man marschade i någon form av hastighet.
  • Lastutrymmet, trots den väl tilltagna höjden, tävlade i snålhet med fiat Uno.
För att fatta sig kort... Det skulle bli så långt om jag skrev upp allt. :gnissla

Jag å andra sidan kände en djup lättnad när vi istället lämnade tillbaka det där aset till hyrbil. Den hade bara en enda fördel, och det var takhöjden. I övrigt led den av:
  • Fantastiskt odistinkt växellåda
  • Total avsaknad av bottendrag. Försökte man använda tvåan under 25ish km/h så tvärdog motorn väldigt resolut. Fick stor vana att frikoppla och starta om den på grund av alla fulstopp.
  • Fjädringen var snarare gjord för att framhäva ojämnheter i vägen. Och brittiska vägar är riktigt dåliga.
  • Sätena var stenhårda, tänk linjebuss. Vilket arbetade väldigt väl ihop med den kassa fjädringen.
  • Total avsaknad av toppeffekt i motorn med.
  • Sörplade i sig bränsle något djävulskt så fort man marschade i någon form av hastighet.
  • Lastutrymmet, trots den väl tilltagna höjden, tävlade i snålhet med fiat Uno.
För att fatta sig kort... Det skulle bli så långt om jag skrev upp allt. :gnissla

Ford.

Att äntligen få sätta mig i min egen bil som jag har saknat så hela helgen. :D
:kär

SAAB-fan.jpg

När min son skickade sms till mig på jobbet för att kolla att jag mådde bra. Han hade läst om alla översvämningar i Halland o var orolig för sin mamma:tummenupp:kär

Pysslat om hojarna i garaget lite. Ska bara skaffa avjoniserat vatten, sedan är banhojen redo för nästa slaganfall. :crash

En liten gök-unge flög in på jobbet, lyckade få tag i den efter ett par timmar.
Den var mindre än den på bilden, tänkte fota den men lyckades inte öppna kamera-appen med tänderna :)

bjorktrast_ad_mre_0607.jpg

Inte för jag vill sabba din härliga dag men det där är ingen Gök, det är en Björktrast....
Men det var bra jobbat att fånga'n oavsett art....

Inte för jag vill sabba din härliga dag men det där är ingen Gök, det är en Björktrast....
Men det var bra jobbat att fånga'n oavsett art....
Hoppla, jag bara googlade på gök, undrar vad det egentligen var för fågel, först trodde vi det var en koltrast, men den såg ut ungefär som på bilden.
Att det var en fågel är jag dock övertygad om.

Tummen upp för din insats! Skitsamma vad det var för fågel, ville bara visa mig på styva linan...

I själva verket var jag en liten nördig fjunig fågeltönt när jag var liten pöjk som låg och krälade runt i buskar och vassruggar med kikare och fågelböcker i högsta hugg.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman