Vad fick dig att le idag?

Provkörde en skåpbil, grymt skönt att köra! :yoparty

Smsa en polare att jag provat en skön bil, han svarar med: "du menar en sån här som jag köpte idag? :) " och en bild på nyinköpet, samma årsmodell och motor som den jag provkörde :hihi

Fick kärringstopp på ggn och upptäckte att kylslangen slagits av 2 min tidigare när jag gena genom ett staket, slutkört.

Sen har den inte velat starta idag rev jag eftersom trotts att den hade komp, med tanke på kolven så måste jag fått stop 10 sekunder innan genalras! Inga skador på topp cylinder vev eller ventiler! Sån jävla rötta!

Bifogat

• uploadfromtaptalk1389653370417.jpg
    uploadfromtaptalk1389653370417.jpg
    90 KB · Visningar: 124
Fixade C-teorin :)

Jobbar i försvarsmakten på stab- och trosspluton, vi har en del tyngre fordon som det ska faras runt i så det är därför :)

I slutändan har jag ju tänkt bli pilot så jag lär inte få/behöva nyttja C-kortet i tjänsten sådär enormt länge (om allt går som jag vill), men det är ju trevligt att ha även civilt så när jobbet nu pröjsar klagar jag inte :)

Får ni :borra mycket i trosplutonen?

Jag log alldeles nyss när det verkar som att bakgårdsverkstaden verkar ha fått ordning på mina bromsar för den fenomenala summan av 300 kr. Iofs fick jag köpa oket själv men ändå. Byte av bromsok och luftning och allt för 300 kr. Märkesverkstaden tog 960 kr för att konstatera att handbromsmekanismen var trasig.

Och idag log jag för att min bil inte gick igenom besiktningen.

Men det var för ett annat fel än de 2 felen som gjorde att den fick körförbud från början och som jag slitigt med att åtgärda :)

Enda felet nu var en xenonlampa som lös för svagt och det åtgärdades nyss med en ny lampa så imorgon blir det efterkontroll och förhoppningsvis klarar den det denna gången.

Cykel%2BOops.jpg

Jag blev glad idag för jag tror att jag faktiskt lyckades lära någon något. Vidare är jag rätt glad eftersom vi är lediga imorgon, så det blir sovmorgon. Eller ja. Idag. Det är ju efter midnatt nu..

Vad fick dig att le idag

Idag var jag på en fordonsmässa här i Gbg.
I en monter står denna hoj. Team Starta visar upp världsrekordhållaren i klassen top fuel, som är den snabbaste.

I teorin borde den ha 2200hk och väger med pilot ca 450kg.

Motorn är framtagen ur tre alu-block. Bränslesystemet är lågtryck och på en repa eldar dom upp ca 13 liter bränsle.

384km/h har hojen varit uppe i, då går det visst rätt så vingligt.

Precis bakom röven sticker fyra pipor upp. Ur pipa nr 4 (närmast) brinner det mest, om man tittar på film.

Framgaffeln kommer från en R1.

Tack för ett trevligt samtal Sören.

ImageUploadedByTapatalk1389986375.602047.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=KFkDtuX5uUw

Last edited:
Back