Vad fick dig att le idag?

Ser ut att vara gamla centrifugaljetmotorer dessutom...
Vilket fantastiskt dyrt, högljutt och ineffektivt sätt att få bort snö och is!

Känns verkligen ryskt!

Om jag minns rätt så torkade de dragracingstripen på Mantorp med en jetmotor någon gång sent åttiotal eller tidigt nittiotal.
Fungerade inget vidare.

Nej på båda frågorna! :O Orkar inte läsa ikapp tillräckligt i singeltråden för att palla yttra mig där just nu bara, nu behöver mer grundläggande behov tillfredställas, typ mat!

Övriga grundläggande behov är väl ganska tillfredsställda nu? :D

Elva söndagars aktivitet är säkrat, KNIX-datum på gröndal är upplagda upptäckte jag nyss. Två dagar bokade på Sviestad och Gelleråsen hittills. Snart MC-mässa. Kåtten inlämnad på operation efter att ha legat i respirator flera månader i väntan på lämplig operationstid hos en skicklig kirurg.

Säsongen börjar skönjas som ett ljust streck straxt ovan horisonten. Livsviljan kommer åter och gradvis smyger ett leende fram på mina läppar. Nu ska bara skinnstället krängas över min arma lekamen för att se hur mycket vinterspäck som måste väck.

Säsongen börjar skönjas som ett ljust streck straxt ovan horisonten. Livsviljan kommer åter och gradvis smyger ett leende fram på mina läppar. Nu ska bara skinnstället krängas över min arma lekamen för att se hur mycket vinterspäck som måste väck.

Jobbar för fullt på späcket. Mycket vegluncher på jobbet... :huvet

Till veggo är jag neggo. Jag skär hellre bort alkohol, godis, chips och allt annat onödigt i kosten. Frukost, lunch, middag och mellanmål får räcka.

Alkohol, godis, chips redan borta och så sympatiäter jag massor med fisk med min gravida hustru... Pizzan igår var ett undantag. :-}

När jag fick mail från Svedea idag och hade vunnit två biljetter till Mc Mässan! :banana

Skitglad att jag fick igång kvadden imorse på bara elen, utan kickhjälp. Efter en stund iaf... :yoparty

Killen som cyklade framför mig på väg till skolan! Han hade uppenbarligen mer problem med sina växlar än vad jag har, för han trampade på så jävligt att han studsade fram. Som krydda på moset passade hans studsande så fint så fint ihop med takten i låten jag lyssnade på. Hade rätt roligt åt detta. :-)

Skrev uppsägningspapper i förrgår gentemot en arbetsgivare jag haft sedan sent 90-tal och det känns fortfarande rätt. Trodde att vemod, saknad och ånger skulle vara mer märkbart. Men en stor omorganisation för några år sedan fick mig att börja tänka om så beslutet har nog mognat fram.

Flertalet gamla kollegor, både fortfarande anställda och sen tidigare slutade, är numera "bara" mina nära vänner.

Back