Vad fick dig att le idag?

Lämnat lägenheten, numera lån o kreditkortsfri o skapligt belopp på banken så fort de öppnar.... Härlig början på helgen, snart hojdag, 120 mil väntar mig att bombas. Livet känns underbart befriande trots hemlöshet :banana

...sen att sporthojs egna mästerkock bakat en stor äppelkaka till mig gör helgen ännu godare :)

Microsoft Technical Department ringde på min hemtelefon och ville hjälpa till att ta bort virus från min dator. Tänk vad snällt av dem.

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/siemens-bojkottar-ryanair_7533172.svd

Alltså, rättsliga åtgärder mot Siemens för vad? Att de inte vill vara kund? Eeeh? Va?
Iofs har Ryanair aldrig varit speciellt vettiga så det passar väl kanske bra...:dummer :D

Nja, det kan komma under rubriken "Förtal" eller liknande där företaget ifråga (RyanAIR) kan visa på ett medvetet beteende för att skada deras anseende.
Sen om någon domstol eller liknande skulle ta det på allvar med tanke på Ryanairs rykte... det vete sjutton.

Men måste faktiskt hålla med om att det Siemens gjorde inte är särskilt snyggt, även fast de har rätt i sak men enligt deras Travel Manager så använder de inte Ryanair i dagsläget ändå utan de ville sända ett budskap till hela flygbranschen säger hon. :dummer

Nja, det kan komma under rubriken "Förtal" eller liknande där företaget ifråga (RyanAIR) kan visa på ett medvetet beteende för att skada deras anseende.
Sen om någon domstol eller liknande skulle ta det på allvar med tanke på Ryanairs rykte... det vete sjutton.

Men måste faktiskt hålla med om att det Siemens gjorde inte är särskilt snyggt, även fast de har rätt i sak men enligt deras Travel Manager så använder de inte Ryanair i dagsläget ändå utan de ville sända ett budskap till hela flygbranschen säger hon. :dummer

JA, de var väl lite dumt av henne att säga det...
Men Ryainair är ju allmänt kända för att vara skabbiga, snåla och lämna resenärer vind för våg, så kan ju inte påstå att det är så värst mycket förtal... Iofs spelar väl inte sanningshalten någon roll vid förtal, vilket är ett jävla trams. Men kan man anmäla företag för förtal i tyskland? Det går iaf inte i Sverige...

Besök hos läkaren gav ny medecin som gör att jag är smärtfri i ryggen för första gången på 4 år centralstimulerande kickar opiater varje dag! Och det ser ut som jag kan få mina sjukpengar ändå!

Sen förhandla jag fram min nya lön idag, jävligt nöjd med att dubblat min nettolön på ett år :D

Last edited:
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/siemens-bojkottar-ryanair_7533172.svd

Alltså, rättsliga åtgärder mot Siemens för vad? Att de inte vill vara kund? Eeeh? Va?
Iofs har Ryanair aldrig varit speciellt vettiga så det passar väl kanske bra...:dummer :D

Skitbra! Äntligen någon som gör något som faktiskt kan ha lite effekt!:tummenupp

Ryanair bevisar gång efter annan att det faktiskt inte går att flyga så billigt som de försöker göra, och ändå är folk dumsnåla nog att anlita dem. Se sen hur bra det går, när de nödlandar och ställer in turer hit ich dit och mer eller mindre säger åt passagerarna att "ni får klara er själva":dummer

Bra jobbat siemens, mer sånt så kanske det här löjliga lågprisflygkriget kan ta slut snart och folk kan börja flyga med säkerhet och service i högsta åtanke:tummenupp

Mailet från HR-tanten, tydligen kommer jag få ut ytterligare 19 dagar semester och därmed en slutlön som kommer innehålla 35dagars semesterersättning + årsbonusen... Fy fan vilken lön man kommer få. :banana

Hmm kanske dags att byta hoj.. :crash

Sen att över 50% kommer skattas bort får jag skriva om i en annan tråd.

Blev lite ängslig då jag trodde jag bara hade ett fåtal folköl hemma vilket knappast räcker att döva smärtan.
Insåg sen att jag inte packat upp efter en sväng till Köpenhamn.
litesprit.jpg
Provsmakat några och kvaliten är rent bedrövlig, det mesta smakar dåligt hembränt som man försökt dölja med essenser.
Men billigt var det! :banana

En man hade 40 spänn på fickan, kunde få ut 300 på bankomaten men behövde 359 för biljetten hem till Göteborg.
Han erbjöd sig sälja något till mig för 20 spänn men mitt svar var att jag gladeligen gav bort en tjuga för att hjälpa med medmänniska.

Han blev glad, jag blev glad och finns det Karma så har jag en upp. (och blev jag blåst var det ett billigt sätt att må gött, ha ha).

Någon som glömt att betala skådisar och bemanning tro? Normalt brukar väl betygen starta på 9+ med så där få röster. :hihi

Och lätt relaterat så gillar jag depositfiles "google-translate". (och nej, jag laddade inte ned filmen i fråga)

Bifogat

• Barrens.jpg
    Barrens.jpg
    126.4 KB · Visningar: 136
  • deposit.jpg
    deposit.jpg
    70.3 KB · Visningar: 128
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...