Vad fick dig att le idag?

Dagen på Arlanda Test Track, skönt med lite egenträning med åkpolarn Jien, och en sjujäkla massa glada hojåkare - I SOLSKEN! Woooooooooohooooo!

Kollade på Superbike igår på tv och dottern, 3 år, säger "pappaaaaa, du har också en moped. En sån där liten"... :)

Vilken hopplös optimist, alla invigda vet ju att det kan inte gå bra. :7peta
Hojkurs?

Japp, hojkurs och första gången sedan -95 som jag körde konbana. Det var ju riktigt kul när inte lappens vara eller inte vara hängde på den!
Åttor med fullt styrutslag i krypfart och slowrace är jag numera kung på. (Skrev han ödmjukt...)

Yes, ungefär som jag gjorde då.
Vad använde du för silikon?
Jag hade ett för mjukt silikon så även fast det blev tätt o bra så dröjde det inte mer än några timmar så hade trycket i däcket fått silikonet att korva ihop sig så det började läcka.
Så jag gav upp o fortsatte med slang istället :P
Har ju dubbla uppsättningar så fundera på att ge mig på de igen till vintern.

Någon som testat kränga på ett däck och slänga i pyttelite tryck så att ohärdad silikon trängs in i ekrarna? Bara för någon sekund så det fylls lite kort.

Har du provat med tiptops cement någon gång?
Vet ej vad det är.
Yes, ungefär som jag gjorde då.
Vad använde du för silikon?
Jag hade ett för mjukt silikon så även fast det blev tätt o bra så dröjde det inte mer än några timmar så hade trycket i däcket fått silikonet att korva ihop sig så det började läcka.
Så jag gav upp o fortsatte med slang istället :P
Har ju dubbla uppsättningar så fundera på att ge mig på de igen till vintern.
Tricket är slangen över. Eftersom den är underdimensionerad så håller den silikonet på plats.

Back