Vad fick dig att le idag?

Hittade ett byxben bland löven när jag krattade löv på framsidan av huset. Undrar hur det där gick till, och varför... :rolleyes:

voodo_pope.jpg

Träffade på en gammal Kemora-bekant på jobbet idag! Visade sig han börjat på samma företag som jag, var hans första dag. Kul!:tummenupp

Nu är den här jävla sugmåndagen snart över!

Memo till mig själv: Låt bli vinet under middagen på söndagkvällen.

Jag har precis legat på en fuktig presenning i +8 grader och demonterat världshistoriens rostigaste drivaxel för att få ett hjul att snurra så jag kan flytta på bilen till en bättre förvaring. Bromsskivan hade såklart rostat fast i belägget.
Inte ens 1 meter hävarm med mina 78 kg på kunde rubba hjulet.
Det var trångt, dåligt med ljus, jag fick rostflagor samt gammal torkad underredesmassa i linserna och jag slant åtaliga gånger med spärrnyckeln pga. rost i insexskruven.

Och jag gillade det. :3freak

Jag har precis legat på en fuktig presenning i +8 grader och demonterat världshistoriens rostigaste drivaxel för att få ett hjul att snurra så jag kan flytta på bilen till en bättre förvaring. Bromsskivan hade såklart rostat fast i belägget.
Inte ens 1 meter hävarm med mina 78 kg på kunde rubba hjulet.
Det var trångt, dåligt med ljus, jag fick rostflagor samt gammal torkad underredesmassa i linserna och jag slant åtaliga gånger med spärrnyckeln pga. rost i insexskruven.

Och jag gillade det. :3freak

använd en träklubba och knacka på bromsskivan så brukar det lossna

använd en träklubba och knacka på bromsskivan så brukar det lossna

Jag provade det mesta innan jag gav mig och gick loss på drivaxeln.
Slog mig fördärvad på skivorna och även oken.
Gjorde tom. ett specialverktyg i form av ett litet spett och försökte slå in det mellan belägget och skivan men icke.
Men hjulen satt ju på en Alfa så det var inte särskilt förvånande. :)

Back