Vad fick dig att le idag?

Idag blir det vilda västern-restaurang. Ser fram emot stora glas öl, grillad oxfilé, dollarchips, coleslaw och bearnaisesås

Perfekt början på helgen :öl

Några avsnitt True Blood och litet rödvin ikväll. Imorgon till gymet för att sedan köra hoj. KNIX på söndag. Blir nog en bra helg. :)

Skivstången med bänk och ställ kom hem idag.
Det fick mig att le.
Det som kanske inte fick mig att le lika mycket var att de sa att de skulle leverera den mellan 10-11... Men eftersom att jag är rätt van vid åkeriers tidsuppfattning så stannade jag inte hemma och väntade utan jag åkte till jobbet. Vid 12 ringer killen och ursäktar att han är sen men att han snart kommer. Sedan blev det ingen hjälp med att få upp skiten, så det blev att kånka upp 190 kg till fjärde våningen utan hiss.

\o/

Men ler gör jag.

Skivstången med bänk och ställ kom hem idag.
Det fick mig att le.
Det som kanske inte fick mig att le lika mycket var att de sa att de skulle leverera den mellan 10-11... Men eftersom att jag är rätt van vid åkeriers tidsuppfattning så stannade jag inte hemma och väntade utan jag åkte till jobbet. Vid 12 ringer killen och ursäktar att han är sen men att han snart kommer. Sedan blev det ingen hjälp med att få upp skiten, så det blev att kånka upp 190 kg till fjärde våningen utan hiss.

\o/

Men ler gör jag.

Du vill ha hjälp att lyfta skivstången?

I helgen blir det Formula Offroad, kommer bli skoj! :yoparty

Det är ni, era djävla ligister, som stulit vår tävling.

Seriöst, så är formula offroad bland de absolut roligaste motortävlingarna man kan besöka.
Vi åkte och tittade varje år i Björnhult (Mullsjö), men där körs inte längre.
Saknar.

Dreggel's min imorse när jag först parkerade på trottoaren för att sedan flyga ur bilen o studsa fram till honom för att säga hej.
Glömde bort att mina solglasögon har spegelglas.
=Dreggel kände inte igen den galna studsande kramande galningen. Hahaha.

Det är ni, era djävla ligister, som stulit vår tävling.

Seriöst, så är formula offroad bland de absolut roligaste motortävlingarna man kan besöka.
Vi åkte och tittade varje år i Björnhult (Mullsjö), men där körs inte längre.
Saknar.

Ja föffan, man får inte vara blyg!

Kom hit o titta då. :)

progblad.jpg

Vart är det någonstans? Sjukt sugen på att dra dit och kolla om det är i dina trakter och inte långt bort åt helvete.

Dalboda-gropen. Ligger precis vid E4:an både gamla och nya. Kommer dock inte ihåg vilken avfart som är bäst... Månkarbo, sen söderut mot Björklinge, borde vara skyltat.
Alt. Björklinge, norrut.
Sök på Läby - ca 3 mil norr om U:a.

Edit: Ja, jag är uppväxt i närheten :P
Och kom på att lättast är ju:
Google maps -> "Dalboda, Uppsala"

Last edited:
Back