Vad fick dig att le idag?

Jag var inställd på det, en 9-5a, men så lånade jag en för att dra husvagnen på besiktningen och bränslepumpen la av när jag hade kört 500m, så jag tror att GUD försöker säga mig något :D

Alla andra (äldre) Saabar jag har haft har gått som klockor hur länge som helst.

så nu tittar jag på lite allt möjligt..

Chevrolet caprice classic skall du ha.
http://www.youtube.com/watch?v=PiypS3SFY_A
 
Näe, men en 97 S10 Blaser ska jag och titta på.

Vad är det för typfel på en sån?

Ingen erfarenhet.
Men kompisar som haft har rapporterat att det är ganska amerikanskt.
+:Robusta och stryktåliga med pålitlig mekanik.
-:Ser omodernt ut och småfel på elektriska grejor (lättlagat).

Trodde inte att det var något för dig.
Vad blire för morot?
 
De där är ju byggda för förortsmorsor ska åka å handla i..

Köp dig en Jeep Cherokee eller nått istället men 2/4-wd, lågväxel och en dragvikt som ett lok.

Jag är förortsfarsa och ska åka på jobbet.

Jag gillar egentligen inte handikappanpassade bilar med automat, så alternativet är en Santa Fe.

Eller en storcheva stepside som har gått 30 000 mil, 350 och th700 kanske pallar lite till?
 
Den 19'nde gör jag min sista dag på jobbet. Efter 9 år på samma företag känns det som en befrielse. Bara att hoppas att man får napp på något av de andra jobben då.
 
Kom med i 10.000 meters klubben på väg hem med Ryan Air från Ibiza igår, det får mig fortfarande att le :D :D :D

Edit: när jag tänker efter kommer jag le åt denna historien även när jag sitter på pensionärshemmet. Alla förberedelser och planering innan ombordstigning, och alla oväntade turer på själva planet, gör att jag kommer le resten av livet åt detta!
 
Jag är förortsfarsa och ska åka på jobbet.

Jag gillar egentligen inte handikappanpassade bilar med automat, så alternativet är en Santa Fe.

Eller en storcheva stepside som har gått 30 000 mil, 350 och th700 kanske pallar lite till?

Är den svensksåld, så är motorn (förmodligen) inga problem.
Amerikaner är i allmänhet odugliga på att byta olja.
De rörsta 700lådorna var skräp och gav dåligt rykte.
Sedan blev de bra.
Delarna är lättöverkommliga och billiga.
Det är lite som gamla volvomotorer: De fungerar oftast, men missköter man dem så drar de kopiöst med soppa.
Fast volvosar brukar misskötas av äldre män, ety man inte behöver kosta på service så länge det funkar.
Våttor brukar misskötas av yngre män som inte har råd med stift och kablar, och det skithefttia luftfiltret som någon skruvade dit för tjugo år sedan vill man ju inte byta..

Välskötta så går de oväntat billigt och bra.
 
Hur mycket bättre jag blivit på köra sen jag skaffade en sur gammal snikbil!

När det tar en kvart att bygga upp fart lär man sig direkCT vad som straffar sig.
Läser dessutom trafiken mycket bättre när man måste börja bygga fart ett par kilometer innan omkörning.
 
Hur mycket bättre jag blivit på köra sen jag skaffade en sur gammal snikbil!

När det tar en kvart att bygga upp fart lär man sig direkCT vad som straffar sig.
Läser dessutom trafiken mycket bättre när man måste börja bygga fart ett par kilometer innan omkörning.

Min första fungerande bil efter att jag tagit körkort (hade en renault 4l, en bagge och en amazon innan och en oduglig Opel rekord efter körkortstagandet) var en Mercedes 240 diesel.
Då lärde man sig att ignorera krängning och understyrning och inrikta sig på att hålla farten.
Sedan köpte jag en Plymouth Belvedere -70.
Ett under att jag överlevde.
 
Hur mycket bättre jag blivit på köra sen jag skaffade en sur gammal snikbil!

När det tar en kvart att bygga upp fart lär man sig direkCT vad som straffar sig.
Läser dessutom trafiken mycket bättre när man måste börja bygga fart ett par kilometer innan omkörning.

HAHA exakt så har jag det när jag kör min Ford Fiesta på motorvägen!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top