Vad fick dig att le idag?

Jag ansade lite i trädgården i dag också:

Hehu i år slipper jag faktiskt den där historian.
Vi har åtminstone en vedmaskin. En riktigt riktigt gammal sådan. En av de första när de började bli populära (tidigt 80tal). Riktigt rolig maskin. Rätt som det är så drar vipp-bordet lite snett och klingan hugger medans man fortare än stålmannen springer för att döda BM 430n innan det börjar gå sönder saker.

Självklart med den underbara funktionen att vedpinnarna hamnar bakom hydraulkolven på tillbakavägen. Självklart sitter en hydraulslang där. Oftast brukar den precis klara sig tills man har cirka 1timmes jobb kvar. då skjuter den slangen, tömmer hela maskinen på olja och bjussar på 5timmars jobb för att laga skiten för att kunna köra klart de sista pinnarna.

Riktigt underbart jobb det där :)

Hehu i år slipper jag faktiskt den där historian.
Vi har åtminstone en vedmaskin. En riktigt riktigt gammal sådan. En av de första när de började bli populära (tidigt 80tal). Riktigt rolig maskin. Rätt som det är så drar vipp-bordet lite snett och klingan hugger medans man fortare än stålmannen springer för att döda BM 430n innan det börjar gå sönder saker.

Självklart med den underbara funktionen att vedpinnarna hamnar bakom hydraulkolven på tillbakavägen. Självklart sitter en hydraulslang där. Oftast brukar den precis klara sig tills man har cirka 1timmes jobb kvar. då skjuter den slangen, tömmer hela maskinen på olja och bjussar på 5timmars jobb för att laga skiten för att kunna köra klart de sista pinnarna.

Riktigt underbart jobb det där :)

Jag har varit och gjort ett par timmar i dag igen, nu är högen 4x4x2m
Elen har aldrig varit så billig som nu, och vi får säkert en mild vinter också!

Bifogat

• Ved.jpg
    Ved.jpg
    235.3 KB · Visningar: 52
Två killar i 30 års åldern som stod och diskutera (förmodligen i tron om att jag inte hörde på) min Kawasaki FZ1000... har de gått i allians tro? Detta trots att de inte stod längre än 6-7m från Hojen och vare sig Hondaloggan eller det faktum att det står Honda är särskilt svårt att se :D

Denna nymyntade modellbeteckning upprepades flera ggr då den ena ifrågasatte den andre om det verkligen var den modellen, tillsut tog jag min CB/FZ/Kawa/Yama/Honda-1000 och rulla vidare.

Elen har aldrig varit så billig som nu, och vi får säkert en mild vinter också!

Ska man teckna så ska man nog skynda sig, tycker det går upp för var dag:va. Tecknade för en månad sedan på 50 öre då dåvarande elavtal gick ut, nu är det på cirka 60. Fast avtal.

Fick den här månaden dock en elräkning som var 150kr lägre än väntat, nog det faktum att vi inte tvättar med maskinerna hemma och har inte den stationära pc:n igång som gjorde det (tack iPhone för det :hihi)

:) Ska hämta ut en Thomas Sabo smycke idag.

Last edited:
Mitt sidenunderställ! Testade det idag under körnignen på gokortbana. Jag har upplevt det mytiska "lagom"! Inte för varmt, inte för kallt!

:banana

Låter djävulskt ghej.
Finns det inte något manligare namn på siden?
Jag vill ha.

Naturmaterial är ofta väldigt trevliga i kläder.

Dy får väl kalla det MotoGP underställ om det får dig att återfå manligheten.

Eller så bejakar du bara din andra sida!

Låter djävulskt ghej.
Finns det inte något manligare namn på siden?
Jag vill ha.

Naturmaterial är ofta väldigt trevliga i kläder.

Jag är säker i min manlighet. Stället är mörkblått; det är manligt nog. :rolleyes: ;)

Dy får väl kalla det MotoGP underställ om det får dig att återfå manligheten.

Eller så bejakar du bara din andra sida!

:hihi :tummenupp

Last edited:
Gay kan man vara i helly-hansen långkalsonger och nätbrynja.
Men siden känns djävligt ömfoting.

Prova sidenunderställ först, och bestäm dig sen hur ömfotat det är. :D

Det handlar om bekvämlighet och säkerhet. Jag har förra veckan kokat i min egen svett i merinoullunderstället och tyckte att nu fick det vara nog. Siden verkar funka bättre än ylle på mina gokortbanekörningar. Svalt och lite varmt om det behövs; detta mytiska "lagom". Jag kör hellre med siden under än har ett syntetmaterial närmast kroppen. Är det gayigt, så får det vara det. :rolleyes:

Allmänt riktigt go dag idag, och imorgon får jag mitt Leo Vince :yoparty

Fixat ny ringsignal till iPhonen idag, som ska "ringa" när påminnelsen för Thaiboxningen är :)
[YOUTUBE-ID]V1tXhJniSEc[/YOUTUBE-ID]

Hittade även detta klipp som gav en energi och inspiration :)
[YOUTUBE-ID]a_yW3152Ffc[/YOUTUBE-ID]

Prova sidenunderställ först, och bestäm dig sen hur ömfotat det är. :D

Det handlar om bekvämlighet och säkerhet. Jag har förra veckan kokat i min egen svett i merinoullunderstället och tyckte att nu fick det vara nog. Siden verkar funka bättre än ylle på mina gokortbanekörningar. Svalt och lite varmt om det behövs; detta mytiska "lagom". Jag kör hellre med siden under än har ett syntetmaterial närmast kroppen. Är det gayigt, så får det vara det. :rolleyes:

Syntet är kass.
Luktar otvättat tjönsorgan efter bara några timmar.
Ullunderställen funkar betydligt bättre.
Jag brukar köra med bomull på sommaren.
Funkar bra, men binder fukt.
Siden låter bra.
Men Sidenkalsonger låter inte bra.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten