Vad fick dig att le idag?

Det som fick mig att le idag var när jag hjälpte till att stycka ett rådjur och fick med mig allt förutom sadeln hem :) Jäklar va ja ska äta kött!

Det som fick mig att le idag var när jag hjälpte till att stycka ett rådjur och fick med mig allt förutom sadeln hem :) Jäklar va ja ska äta kött!

Hade den sadel så var det nog en liten häst...

Jag fattar inte folks besatthet över just sadeln, det finns ju massor med bra kött på ett rådjur, rökt bog är en riktig höjdare!

Att jag loggade in på SH :) det var ett tag sedan. :banana

:)

Slängde in en ny avatar också :) :tarzan

Ha det gött allihopa :yoparty

Jag fattar inte folks besatthet över just sadeln, det finns ju massor med bra kött på ett rådjur, rökt bog är en riktig höjdare!

Rökt bog är nog min absoluta favorit :yoparty
Min "jakt-mentor" som sköt bocken hade redan några stekar och bogar i frysen så han ville bara ha sadeln :tummenupp

Funderar på om det är värt att skära upp en bog i mindre bitar så jag kan röka den i min lilla röklåda(sån för fisk) :va Eller ska man leta upp någon som har ett skåp?

Last edited:
Rökt bog är nog min absoluta favorit :yoparty
Min "jakt-mentor" som sköt bocken hade redan några stekar och bogar i frysen så han ville bara ha sadeln :tummenupp

Funderar på om det är värt att skära upp en bog i mindre bitar så jag kan röka den i min lilla röklåda(sån för fisk) :va Eller ska man leta upp någon som har ett skåp?

Gör som du vill.
Jag har "förstört" många stekar med gott resultat.
Älgstek tex. är fruktansvärt tråkigt.
Grillade älgbiffar med bara svartpeppar och salt (inget fulsalt) är mumma med kantarellsås och potatis.

Det som fick mig att le idag var när jag klämde lite på bakdäcket efter en runda, insåg varför hojen har fladdrat runt som fan i svängarna den senaste månaden :gnissla Låg runt 1kg i bakhjulet, åkte till macken och fyllde till 2,9 :gnissla Ska byta däck under vintern så det kan få pysa ut lite långsamt nu under sista delen av säsongen :D

För er som inte har haft anledning att le hittills idag tänkte jag tipsa om några fina texter. Jag smäller två flugor samtidigt eftersom jag har skrivit dom.

Text 1
Text 2
Text 3

Hela anledningen till allting finns här.

Nu måste alla heja på mig, okej?

Blev inbjuden på middag med massa rätter imorgon av någon som är mycket vinkunnig :) Det kan bli en mycket trevlig kväll

Först o främst Wilcan, som alltid lyckas få mig att le :tummenupp :D

Därefter Dragonforces keyboardist som just nu är aspackad och sitter och skriver sanningar till mig på msn... saker man kanske inte BORDE veta... :näsblod

Back