Vad fick dig att le idag?

På joppet så tar mekarna och suger med dammsugare i bränsleledningen när varken tryckluft i tanken eller manuell pumpning funkar.

har lett hela helgen. En riktig kanonhelg trots regn och sjuklig träningsvärk :D

Edit: 23,44 km kanotpaddling. Inte konstig man är lite mör..

Last edited:
Det görs annars automatiskt med soppapumpen.
Problemet är när det blir luftfickor i Dieselpumpen för då måste man ha ordentligt med snurr på den för att övervinna bubblan.
Hade det varit en manuell bil så hade det gått att bogsera igång den, vilket många med 2.2tid motorn gjort med lyckat resultat.
Min är däremot automat så då går det inte lika lätt.

Tacka vet jag landrover (nyare), efter soppatorsk väntar man 20-30sek efter man slagit på tändningen, sen vevar man max 10sek på starten och klart.

Det som fick mig att le idag var att det äntligen blev lite sol, det blåste visserligen styv kuling (det kanske det inte gjorde men jag gillar att använda det uttrycket) men det regnade åtminstone inte. Detta innebar att jag kunde köra en repa på 25 mil. Turen inkluderade sådana exotiska platser som Vimmerby, Frödinge, Vrångfall, Locknevi, Blackstad, Hallingeberg, Gamleby, Loftahammar, Västervik och Ankarsrum.

Det som fick mig att le idag var att det äntligen blev lite sol, det blåste visserligen styv kuling (det kanske det inte gjorde men jag gillar att använda det uttrycket) men det regnade åtminstone inte. Detta innebar att jag kunde köra en repa på 25 mil. Turen inkluderade sådana exotiska platser som Vimmerby, Frödinge, Vrångfall, Locknevi, Blackstad, Hallingeberg, Gamleby, Loftahammar, Västervik och Ankarsrum.

Ooh, då prickade du en hel del rätt najs väg där. :)

Kan inte låta bli att flabba åt alla jobbarkompisar som börjat sin semester idag och hånskrattat åt mig som jobbar.
Det ösregnar ute :hej

Skulle inte vara helt ointressant att träffa dem.

Olika intressen och karaktärer i samma kropp. Jisses, hur får tjejerna i hop det...??

Och tänk om en av dem är gay, kommer att bli pinsamt när de kommer upp i tonåren.

Det går tydligen alldeles utmärkt att ta CE kort utan att ha den blekaste aning om hur man backar med släp. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT