Vad fick dig att le idag?

I helgen åker hojen ut, om så än bara på en liten tur.
Är det måntro tillräckligt varmt för att ta hojen till Leksand om 2v? Har ett ärende dit...

Nog hade vi plusgrader och skönt idag, men vägarna är inte nåt man skrattar åt. :gnissla Riksvägarna är bara, men det har inte torkat upp, länsvägarna är inte helt isfria än. Och överallt är det gott om lösgrus. :gnissla Men fråga igen när det närmar sig. :)

Sedan jag skaffade dieselbil så ler jag varje dag som diesel är billigare än bensin. Det är ju ingen nackdel att den drar under 0.4 liter per mil vid landsvägskörning heller.:)

Ja man får väl instämma med ett par ovanståënde, man är inte helt missnöjd över bytet till diesel.
Dieselvärmaren är ju inte helt fel heller :P

En kort stund mitt på dagen var det tvåsiffrigt med plusgrader, +10,0, men redan när jag åkte in till jobbet var det +8, och det ser ut att hålla i sig tills jag ska hem...

Motorcykeln startade och gick efter fem minuter bra, första gången jag varva ur på ettan kom det ett leende :)

En mysig uteritt på världens bästa häst. Hur i helvete kunde jag få för mig att jag skulle sälja honom? Det kommer aldrig hända! :kär

Idag hände det grejer.
Skulle åka till http://www.britalianracing.se/ och köpa grejor, fick låna Larzons bil och gav mig iväg.
Nästan framme, den sista biten är en smal grusväg, så möter jag en galning som inte väjer en tum vid mötet så jag får väja och kör såklart i diket.
Får knata den sista biten och frågar om jag kan få hjälp att dra upp den gamla kossan.
Utan att tveka så klär han på kidsen och kommer och drar upp bilen.
Stort tack, det kallar jag kundservice.

Givetvis är han medlem på SH, som alla riktiga hojåkare :tummenupp

Slapp betala 3000 kr i böter, mot vissa gentjänster.
Idag är en bra dag!
:banana :banana :banana

Back