Vad fick dig att le idag?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hunden, som upptäckte hur roligt det var att ta jordens sats, sätta sig på röven och sen glida nedför en bottenfrusen bäck. Sjukt rolig syn! :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Utförsåkning. :) Har inte åkt utför på över femton år. Tjugo år för maken. Tyckte det räckte med dyra sporter som ridning och motorcyklar... :rolleyes: Men nu föll vi för barnens tjat, och tog dem till backen i byn. :yoparty Barnen kämpade tappert. Maken och jag har skitkul. Första gången vi åkte skidor ihop! :banana Men fy fan för hyrpjäxor. :gnissla Måste skaffa ett par egna, som passar! :4skrika
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag fick en husvagn idag :)
Ok, den är från 1971 och den har stått i x antal år men hjulen rullade och bromsarna fungerade och man kunde veva upp stödbenen utan problem.
Tänkte bara plocka chassiet först men nu har det genast börjat gro idéer i mitt huvud :partyhusvagn
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag fick en husvagn idag :)
Ok, den är från 1971 och den har stått i x antal år men hjulen rullade och bromsarna fungerade och man kunde veva upp stödbenen utan problem.
Tänkte bara plocka chassiet först men nu har det genast börjat gro idéer i mitt huvud :partyhusvagn

Parkera den nere vid nån lämplig sjö där man kan åka is o ställ dit ett elverk, sen kan du tala om för mig vart du ställt den så kan man få lite myspyställe att byta om på o värma sig :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Parkera den nere vid nån lämplig sjö där man kan åka is o ställ dit ett elverk, sen kan du tala om för mig vart du ställt den så kan man få lite myspyställe att byta om på o värma sig :D

Ja, ingen dum idé faktiskt :) Bygga om den till en iskörningsvagn, med plats för 3 crossar och ett omklädningsrum/fikarum med värme. Den är ju av modell större så det skulle nog funka att göra lastport baktill och behålla gamla dörren in till pentryt.

Andra idéer är att bygga om den till en bilträffs-husvagn, en sån man kopplar på amerikanaren och drar iväg med och partar lite. Svart/vit-rutigt golv, 42"-tv, grymt ljuddsystem och en snygg lack.
Men tiden finns inte för det så det skippar jag nog.

Eller fiskevagn, för vintern så klart. Göra lucka i golv för pimpelfisket, elverk på taket till värmen och kylen och sen montera medar för att dra den med den obefintliga skotern. Det sket sig på det sistnämnda.

Nåja, jag ska gå över chassiet först och sedan bromsarna och se om det är besiktningsbart skick på prylarna. Om inte så ryker karossen och jag bygger om chassiet till förmån för i- och upptagningskärra av flytbrygga.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja, ingen dum idé faktiskt :) Bygga om den till en iskörningsvagn, med plats för 3 crossar och ett omklädningsrum/fikarum med värme. Den är ju av modell större så det skulle nog funka att göra lastport baktill och behålla gamla dörren in till pentryt.

Andra idéer är att bygga om den till en bilträffs-husvagn, en sån man kopplar på amerikanaren och drar iväg med och partar lite. Svart/vit-rutigt golv, 42"-tv, grymt ljuddsystem och en snygg lack.
Men tiden finns inte för det så det skippar jag nog.

Eller fiskevagn, för vintern så klart. Göra lucka i golv för pimpelfisket, elverk på taket till värmen och kylen och sen montera medar för att dra den med den obefintliga skotern. Det sket sig på det sistnämnda.

Nåja, jag ska gå över chassiet först och sedan bromsarna och se om det är besiktningsbart skick på prylarna. Om inte så ryker karossen och jag bygger om chassiet till förmån för i- och upptagningskärra av flytbrygga.

Du har väl bara en cross så de behöver inte va så fancy, såga upp en större dörröppning o hiva in skiten, sen sågar du hål i golvet också o drar ut hela ekipaget på isen med bilen.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du har väl bara en cross så de behöver inte va så fancy, såga upp en större dörröppning o hiva in skiten, sen sågar du hål i golvet också o drar ut hela ekipaget på isen med bilen.

Jag gör inget halvhjärtat, allt eller inget. Och så kan det ju vara kul att vara flera när man är ute och kör och på det här viset kan man ju utan problem dra iväg 10-15 mil för en körning utan att planera vidare mycket...
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag gör inget halvhjärtat, allt eller inget. Och så kan det ju vara kul att vara flera när man är ute och kör och på det här viset kan man ju utan problem dra iväg 10-15 mil för en körning utan att planera vidare mycket...

En bastu i vagnen gör sig ju bättre än extra plats för hojar :D
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Ute och gick och väntade vid ett rödljus. Runt hörnet kommer en Monster600, och när han knappt hunnit räta upp, så sticker framhjulet upp. Och han höll det bra länge. :) Då ser jag tre andra hojar stå och vänta. Så när det blev grönt för dom, så slangade dom också iväg. :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Började nytt (riktigt) jobb igår. Så jävla sköna arbetskollegor, arbetsuppgifter och stämning. Taggad som fan och båda är och ska bli riktigt kul. Stimulerande och lite krävande jobb, gött med utmaningar!



Men... frågan är om man inte redan idag ska säga upp sig?

An arab made a fixed deposit of $24,500.000.00 in my bank branch where I am a director and he died with his entire family in the war leaving behind no next of kin. I Propose to present you as next of kin to claim the funds. Get back to me only if interested with your full name, and telephone number to reach you and most importantly, a confirmation of acceptance from you after which I shall furnish you with the full details of this transaction.

Yours Truly,
Ming Yang

SO LONG SUCKERS! :yoparty
Tror t.o.m. jag ska bosätta mig i ett arabland a'la Dubai för pengarna, lite värmare där :tungan
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Återbesök hos veterinären efter att en idiot till hovslagare pajat min hästs ena hov, vilket resulterat i boxvila, gips och smärtstillande för pålle. Friskförklarad idag, och utsläppt i hagen igen. Jätteglad häst och ännu gladare matte som slipper hålla i ordning i boxen efter monstret.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top