Vad fick dig att le idag?

Än är den siste idioten inte född

Ska man skratta eller gråta ?

[YOUTUBE-ID]tAbcbKN5JE8[/YOUTUBE-ID]

Mat, sjukhusets kantarellsoppa med ostsmörgåsar, sällan har mat smakat så bra som efter tre dygns fasta.
Satt med ett fånigt leende genom måltiden.

skyltj.jpg

Personen bredvid mig kläcker ur sig en rolig grej när jag kollar en bilannons på blocket:
"Ledljus? Varför har man sånt, är det för att man hitta till den i mörkret?" Jag fattar ingenting och frågar vad hon menar och får förklaringen:
"Ja, ledljus som går fram till bilen eller hur funkar det, är det belysning inne i bilen för att man ska hitta nyckelhål och sånt?"

:rofl

Personen bredvid mig kläcker ur sig en rolig grej när jag kollar en bilannons på blocket:
"Ledljus? Varför har man sånt, är det för att man hitta till den i mörkret?" Jag fattar ingenting och frågar vad hon menar och får förklaringen:
"Ja, ledljus som går fram till bilen eller hur funkar det, är det belysning inne i bilen för att man ska hitta nyckelhål och sånt?"

:rofl

Fast det var inte så dumt faktiskt, i farsans Cheva Transporters instruktionsbok hade dom översatt "Walk me home lights" till just Led-ljus.

LED ljus ska väl egentligen översättas till Lysdiodsljus, då LED är en engelsk förkortning.

Fast det var inte så dumt faktiskt, i farsans Cheva Transporters instruktionsbok hade dom översatt "Walk me home lights" till just Led-ljus.

LED ljus ska väl egentligen översättas till Lysdiodsljus, då LED är en engelsk förkortning.

Jo, det var jävligt dumt.

3,5 timmar fiddymotard.¨

Helt slut i kroppen, och två stukade fingrar.

Kunde inte motstå att ta en kort tur idag när solen kikade fram!

315729_2087439661779_1118807260_31777248_1518004944_n.jpg

Satt och visade en polare grunderna i objektorienterad programmering igår. Han blev till och med imponerad av hur smidigt (!!!) java är. Det fick mig att le.

Jag skulle reagera likadant om det str "led-ljus".
LED kopplar lite bättre.
Men när folk pratar om "dioder" så tänker jag inte direkt på lyse heller.
Lysdioder ÄR ett bra ord.

Nu kommer jag inte ihåg om det stod LED-ljus eller Led-ljus men vilket som så kan man ju räkna ut med arslet vad det betyder. Speciellt när man ser bilder på en Audi med såna bakljus. Men kvinnor och norrlänningar, ujujuj...

PGA kodandet med polaren har jag nu äntligen börjat pyssla så smått med ett eget hemmaprojekt. Ska fan skriva ett hojspel. \o/ Lär ju se helt horribelt ut, och vara närmast ospelbart men fan, nåt hojrelaterat måste jag göra i vinter om jag inte ska få fnatt.

Satt och visade en polare grunderna i objektorienterad programmering igår. Han blev till och med imponerad av hur smidigt (!!!) java är. Det fick mig att le.
Java, smidigt? :näsblod Var nära att skjuta mig själv första gången jag skulle använda det :gnissla Men hojspel låter ju riktigt kul, vad blir det för språk/API?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT