Vad fick dig att le idag?

Tja, kollar man upp personer som levde i Sverige under andra världskriget så var förmodligen de flesta nazister.

Rasbiologi var en modern vetenskap, Tyskland var ett föredömme genom sin snabba uppbygnad efter första världskriget och hade ändå lite "underdogsympatier" efter uppenbart orättvisa krav efter kriget.

Alternativet var att vara kommunistsympatisör i ett land med flera generationer rysskräck bakom sig, gränsande till ett land (som tidigare varit en del av Sverige) som stod under attack från ryssarna.

Man skall även betänka att koncentrationsläger och utrotningen av oönskade personer var okänd till krigsslutet.

Nja, inte dom flesta, men tillräckligt många för att det inte skulle vara konstigt IAF

Det är nog rätt många här som inte vet vad deras gamla släktingar hade för inställning på den tiden.

Att bilen gick igenom besiktningen men blankt papper, samt fick beröm för att den var i så sjukt fint skick med tanke på årsmodell och miltal :D
Sen att jag nu mera har ett lagom rum och en stor fet säng :banana
(saknar dock hojjen) och att jag kanske (om jag har jäävla tur) landar en projekt/visstidsanställning bara för att jag inte har något emot att sitta vid en data en hel dag :yoparty
Att denna dag som började så kasst verkar sluta ganska bra! :)

Att bilen gick igenom besiktningen men blankt papper, samt fick beröm för att den var i så sjukt fint skick med tanke på årsmodell och miltal :D
(saknar dock hojjen) och att jag kanske (om jag har jäävla tur) landar en projekt/visstidsanställning bara för att jag inte har något emot att sitta vid en data en hel dag :yoparty

Ibland svänger det fort. Grattis! :tummenupp

Komptestet på bilen som visade 4-5-0-0 :)
Skönt att det inte var 9-9-0-9 för då hade det blivit ett motorbyte medan jag nu bara behöver byta topplockspackning förhoppningsvis :banana

Komptestet på bilen som visade 4-5-0-0 :)
Skönt att det inte var 9-9-0-9 för då hade det blivit ett motorbyte medan jag nu bara behöver byta topplockspackning förhoppningsvis :banana

Hehe, lika posetiv som jag.

Eftersom det är så billigt att renovera toppen på en Lada, så behagade sig växellådan att dö med.
Totalt 2800 kr i delar :D

Men vad skoj att höra!!!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma