Vad fick dig att le idag?

dscf6021o.jpg

Dags att ta en paus från att bända loss golvlister.
:Bugar

Samma här men jag håller mig till ett gäng kalla Lapin.

Jag ler eftersom jag äntligen är hemma efter nästan 50 mil is-snö-grusvägefterregn-liknande vägar med 60 ton. Helvete, det var jävligt ute igår och idag.

Ler lite extra eftersom jag tog hem tävlingen om tröjan som KTM hade på mässan. :yoparty:yoparty:yoparty

Hann byta några korta ord med en kamrat som satt på Heathrow nu. Inget vettigt men några sista ord på vägen då hon ska vara borta i två år och plugga till någon typ av bagare i Nya Zeeland. Det gjorde mig glad. :)

Inte att hon ska vara borta, men ibland är det värt mycket att bara få byta några ord liksom.

Va på SPA i fredags. Började med att simma i vanliga poolen.
Efter ett fåtal simtag märkte jag...jag simmar ju! :hoppa Axeln har läkt så pass att jag kan simma igen!:banana
Helt underbar hjärna jag har som inte släppte fram minsta tanke på smärta förrän jag redan låg i plurret och kravlade runt.:yoparty

Pulka/snowracer/stjärtlapp? Dubbdäck/snöfritt i Skåne redan/du är utomlands?:va
Berätta mer! Berätta mer!:hoppa

Det har varit snöfritt i Blekinge rätt länge nu. Tyvärr står min hoj i ett garage 25 mil norrut. Där är det fortfarande is på vägarna. >.<

Log idag då jag köpte en ny hoj. Bytte min er6f-07 till en vfr800fa -08. Hämtas i veckan...

Det har varit snöfritt i Blekinge rätt länge nu. Tyvärr står min hoj i ett garage 25 mil norrut. Där är det fortfarande is på vägarna. >.<
Finns det snöfria ytor i Sverige just nu alltså???:confused: Shit, det tror man inte om man kollar ut genom fönstret här. Sopade av och skottade fram bilen igår morse. Det tog en hel jävla timme:huvet, och då hade bilen bara stått sen torsdag kväll!:mad:

Pratade lite med en granngubbe idag. Han sa (med kraftig finsk dialekt) nåt i stil med att man ska åka soolen, vettu, vinna lotto åka panien! Inte vaara här, to vet komma mycke snö vettu. Inte pra. Nei.
Håller helt med!:tummenupp

Finns det snöfria ytor i Sverige just nu alltså???:confused: Shit, det tror man inte om man kollar ut genom fönstret här. Sopade av och skottade fram bilen igår morse. Det tog en hel jävla timme:huvet, och då hade bilen bara stått sen torsdag kväll!:mad:

Pratade lite med en granngubbe idag. Han sa (med kraftig finsk dialekt) nåt i stil med att man ska åka soolen, vettu, vinna lotto åka panien! Inte vaara här, to vet komma mycke snö vettu. Inte pra. Nei.
Håller helt med!:tummenupp

Hehe japp. :) Brukar vara rätt fattig vinter här nere. Tyvärr är det jävligt ont om garage med i närheten av min lägenhet.

Hehe japp. :) Brukar vara rätt fattig vinter här nere. Tyvärr är det jävligt ont om garage med i närheten av min lägenhet.
Brukar va fattiga vintrar här med! OCH ont om garage. Nu har vi "jätterika" vintrar men det är ff lika ont om garage.:(

För att citera min granne igen (översatt till svenska): De som vill ha snö kan få tre meter, vi andra kan väl få slippa!
Hehehe! Älskar mina grannars filosofier.:D

Brukar va fattiga vintrar här med! OCH ont om garage. Nu har vi "jätterika" vintrar men det är ff lika ont om garage.:(

För att citera min granne igen (översatt till svenska): De som vill ha snö kan få tre meter, vi andra kan väl få slippa!
Hehehe! Älskar mina grannars filosofier.:D

Fusk! Jag vill me ha intressanta grannar. Mina är såndär hiphopare. >.<
Iofs slutar de dunka på med en arabiska hiphopen när jag spelar lite hederlig svensk hårdrock för dem.

[YOUTUBE-ID]Ycma9MdiOEE[/YOUTUBE-ID]

Var det någon härifrån möjligen?:D

Nya lillkatten busar runt i soffan och jag har haft en nysattack de senaste minuterna och när hon minst anade det så nös jag henne rakt i ansiktet.
Det enda jag grämer mig över är att det inte finns på film, det var sjukt kul när hon hoppade en meter bakåt i soffan och sen flög på mig direkt när hon landade :D

Nya lillkatten busar runt i soffan och jag har haft en nysattack de senaste minuterna och när hon minst anade det så nös jag henne rakt i ansiktet.
Det enda jag grämer mig över är att det inte finns på film, det var sjukt kul när hon hoppade en meter bakåt i soffan och sen flög på mig direkt när hon landade :D
Rätt åt den!:4skrika
De nyser en ju i ansiktet jämt!! Och ju mer med flit desto mer ylar alla människor runt om av lycka över hur guuuuuullig den ju eeeee!:kär
SUCK! Ska testa nysa chefen i fejjan i morgon så får vi se hur gullig han tycker jag är. Får väl lägga mig ner med bakbenet i vädret och slicka mig i stjärten efter för att förtydliga att det är en katt jag härmar...:D

Fusk! Jag vill me ha intressanta grannar. Mina är såndär hiphopare. >.<
Iofs slutar de dunka på med en arabiska hiphopen när jag spelar lite hederlig svensk hårdrock för dem.
Arabisk hip hop!? Coolt!:tummenupp Aldrig hört tror jag.

Min närmsta granne (kroat) brukar vissla med i techno-låtar. Jag har förbjudit honom att göra det men han skrattar bara i sann jugge-anda som att jag skämtat och fortsätter precis som förut!:rolleyes::hihi

Grannen under mig tror jag är serb. Svårt att få veta då han är väldigt dålig på svenska. Han brukar i alla fall sjunga värsta operastroferna emellanåt. Helt plötsligt låter det som att jag bor ovanför en böneutropare!

Själv sjunger jag mest bara i bilen. Besparar flest öron så.:D

Last edited:
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman