Vad fick dig att le idag?

Ett litet leende kom det när jag fick veta att jag och resten av min grupp dragit iväg 19500 kulor under veckans stridsskjutningar. Och med tanke på att en kula med kaliber 5.56 kostar ca 5 kr så blir det några tusen kronor vi skickat ut i den småländska skogen. Skatteåterbäring kan vi kalla det. :D

Ett litet leende kom det när jag fick veta att jag och resten av min grupp dragit iväg 19500 kulor under veckans stridsskjutningar. Och med tanke på att en kula med kaliber 5.56 kostar ca 5 kr så blir det några tusen kronor vi skickat ut i den småländska skogen. Skatteåterbäring kan vi kalla det. :D

Alternativt kostnad för oss andra via skattesedeln:tummenupp

Allt som är roligt kostar!

Pangat med nåt roligt? Saknar ksp 90 de var tider de braaaatatatatatata!

Tyvärr så får vi hålla oss till hederliga Cesar. Skjutit lyspistol och kastat handgranater också men det är väl det. Hoppas på att få pröva på litet mer när man bli kadett lagom till efter sommaren. En ksp 90 vore ju inte helt fel att få lägga nävarna på. :yoparty

Har tänkt söka till GMU för att kunna åka på utlandstjänst senare. Antagningen är "sensommaren 2010". Vad man tycker och tänker om det tar vi någon annan gång.
Hursomhelst, tänkte testa hur konditonen och styrkan är efter 1½ år i dvala.

Testade tidgare styrkan. Anser att cirka 40situps, 40armhävningar, 15chins och 40"ryggböj" (vetefan vad det heter) är "okej" resultat.
Jag klarade 23armhävningar, 20situps, 8chins och 21ryggböj tidigare i veckan. Tyckte inte det var kattpiss med tanke på hur lite jag tränat den senaste tiden (inte alls).

Idag har jag testat kondisen. Anser personligen att 5min per kilometer bör man klara åtminstone 2.5km även om man är otränad. Sprang den HÄR sträckan idag på 13.05min

Tror jag kommer hinna nå hyffsad form innan sensommaren :yoparty
Är fan så nöjd med mig själv som äntligen kommit igång med träningen igen.

Edit:
Dessutom bakade jag två jävligt goda limpor i förmiddags :hihi

Last edited:
Kvällens fångst fick mig att le! Även min grymma Mora 2000 fick mig att le :):yoparty

Bifogat

• CIMG1233.jpg
    CIMG1233.jpg
    229.6 KB · Visningar: 78
Kvällens fångst fick mig att le! Även min grymma Mora 2000 fick mig att le :):yoparty

Mora 2000 är en utomordentlig jaktkniv.
Dessutom har man råd att tappa den.

Du skulle agnat för sillkung istället:
szd00284.jpg

Jag fick svar på att min överklagan av p-böter gick igenom, båda två som jag fick samma dag på samma plats på två bilar bredvid varandra :D
Alla pengar tillbaka, och jag tänkte dessutom göra ytterligare en överklagan om jag hade fått utbetalningskort som man får betala för att lösa in men de satte över pengar direkt på kontot så det var ju lite tråkigt :(

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år