Vad fick dig att le idag?

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Uteblivna fortkörningsböter tack vare vajerräcke!

Jag :D åt de uteblivna fortkörningsböter som jag hade åkt på om jag inte för första (och troligtvis sista) gången i mitt liv blir räddad av ett vajerräcke och två lastbilschaufförer.

Ligger på 90 väg 113 mellan Eslöv och Gårdstånga på väg ut mot E22:an.
Håller som vanligt 120 och sitter och babblar i telefon med väninnan.

Någonstans i backspegeln ser jag blinkade blå ljus, samtidigt som jag ligger i omkörning med två lastbilar och jag hinner precis om sista lastbilen innan det blir vajerräcke.

I backspegeln ser jag hur polisbilen tvingar sig in mellan de två lastbilarna. Själv går jag ner i 90, utifall att de skulle ta sig förbi.

Rätt och riktigt på något sätt gör det de, så jag lägger mig duktigt till höger för att kunna släppa förbi dem eftersom de kör med blåljus. Men när de nästan kört mig i röven så ska de inte om, utom då slår de av blåljuset och ligger bakom mig genom hela rondellen och ner en bit på accelerationsfältet till motorvägen.

Där släpper de lite på gasen :va och jag accar upp i 110, går ut på motorvägen, kör om den lastbil som ligger i 90.

Då kommer de igen (utan blåljus) och lägger sig i röven på mig i 110 :dummer (jag tänker: -lilla gubben kör du mig i röven utan utryckning, så ska jag trampa bromsen, så ska du få se hur det är att köra någon riktigt i röven) så jag håller 110 i omkörning med lastbilen och gör filbyte, samtidigt som jag kollar på dem när de blåser om mig, självklart utan att de ger ögonkontakt tillbaka:FU.

Så idag har jag :D åt att jag sparade pengar och att jag fick ett gott skratt åt de stackars poliserna som inte fick göra något jobb och som troligtvis fick köra ända ner till Lund för att vända, samtidigt tackar jag lastbilschaufförerna och faktiskt vajerräcket som för första/sista gången rädda mitt ekonomiska skinn.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Nu är det äntligen slut på beräknade elfakturor då man i dagarna har installerat direktavläsare :)

Ooooh... bered dig på dyyyyyyyyyyyra räkningar!
Vi införde det i BRF:en och sen dess har jag fått 3 avstämningar och
räkningar som liggar 1000 lappar över vad dom högsta har varit tidigare...
Det är ett rent hlvt innan dom lugnat ner sig...
Och som vanligt så blir jag förbannad när jag ser dom... Påminner lite om TV avgiften... :mad:

Le var det ja.... :D
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ooooh... bered dig på dyyyyyyyyyyyra räkningar!
Vi införde det i BRF:en och sen dess har jag fått 3 avstämningar och
räkningar som liggar 1000 lappar över vad dom högsta har varit tidigare...
Det är ett rent hlvt innan dom lugnat ner sig...
Och som vanligt så blir jag förbannad när jag ser dom... Påminner lite om TV avgiften... :mad:

Le var det ja.... :D

Ingen fara, jag har stenkoll, jag lovar ;) och blir det galet så får ja ta ett snack med dem, hota med att byta bolag etc så brukar det ordna sig :tungan ( vi hade detta i våran andra lägenhet och det var inga som helst problem, fortfarande samma elbolag och samma hyresvärd.)
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Burn out

Log åt det idag när jag kom att tänka på det men log änu bredare åt det när det hände:

Torsdag för två veckor sen och man har inte sett nåt tvåhjuligt på gatan på alldeles för länge. Skulle på privat fest på Deep på Avenyn. Klockan är lite efter 20 vi står och väntar in en fjärde person och det är göteborgskt rått i luften(typ 2grader) så man är lite kylslagen. Då hör jag ett välbekant ljud nere utanför McDonalds typ. Vänder mig om och ser två killar med hojar varefter den ene, med en R1 eller R6, ställer sig och börjar burna. Det var visserligen en väldigt liten burnis men ack vad det värmde och ett brett leende spred sig på ens läppar.

Var det du som burna? Tack!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Mer mys från Ghettoborg.

Idag var jag trött som bara den. Kom upp ur sängen 1½h senare än vad det var tänkt. Har jobbat över en del och kom inte hem från jobbet förrens efter 22 igår. Motivationen är då inte på topp när man kör till jobbet igen. Men rätt vad det är så hör jag ett BRRRÖÖÖÖL framför mig. Där är en Honda XR med en chaufför som minsann tycker om att gasa. Jag blir varm i kroppen och börjar le lite för mig själv. Innan nästa avfart brottar jag mig fram i morgontrafiken och ser till att ligga efter honom. Vi kör båda av, vi ska båda svänga vänster senare och där är det lite kö. Just när han ska rätta till sina brillor börjar bilarna framför honom åka. Han får lite bråttom och vrider rätt bra på rullen. Jag känner hur fronten börjar röra lite på sig av avgaserna. Min 740 fungerar nu som segelbåt. Mitt flin breder ut sig över hela ansiktet. Jag tycker mig känna små vibrationer på fossingarna oxå. Men när jag tänker efter så förstår jag inte hur det skulle gå till. jag tyckte mig känna dom iaf och glad är jag.

Stonka is the shit!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Hann vara ledig 2 dagar så ringer telefonen och imorgon är det jobb igen, känns bra, ska riva en hel del och det passar mig perfekt! :)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag LOG när jag hittade min Panthera-skiva i bilen idag då jag verkligen behövde ladda ur till Cowboys from Hell bakom ratten. Skönt!

Sen är jag rätt nöjd att jag gjort en hel del saker jag gått o planerat ett långt tag.
Nu är det inte så mycket kvar :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Min sömmerska som syr min uniform till nya salongen fick mig att le. Uniformen som hon ritat upp är ascool. Betty Boop..släng dig i väggen :tuttar

...det lär nog backas upp med bildbevis...

Dagens smajl - JÄVLAR VAD DET SNÖAR! :yoparty

Ni kan tacka mig, hämtade extrahjul till Husan för att slippa lägga om dubb/dubbfritt stup i ett, så nu lär det bli midvinter i mälardalen. :D

/J
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Tråkigt nog räntesänkningen som Riksbanken utförde... Hoppas på ett billigare boende :)

Oh HELVETE!!!!
Det var inte dåligt!!:tummenupp
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=859630

pilnerranta448.jpg
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Betyder detta att du har råd att bygga ut balkongen :va :D

Om jag fick för föreningen...
Styrelsen är full av idioter... :mad:
Både jag och Nihlén sitter med bara för att bromsa dom värsta idéerna...
Väga upp idiotin sas... :D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top