Vad fick dig att le idag?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:) ett litet leende när man vaknade tidigt och inser att man är pigg :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Aha. Då förstår jag. :D
Var ska vi mötas idag innan vi drar in till stan???
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Hmmmm. Vet inte riktigt hur man tar sig till adressen som vi ska till så. *asg*
O vi skippar Essingeleden kl halv sex på kvällen. Nån bra väg in?? Liljeholmsbron och sen ringvägen???

DU HAR PM!!!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag log när jag fick ett superfint PM av Pinky. :krama

Flinade en hel del när min lilla skit till hund var på valpkurs igår också. Han var så liiiten jämfört med alla andra. Och så duuuktig!!!!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En helt vanlig dag på jobbet; hur man driver en läkarsekreterare till vanvett ...

Den här texten på jobbet::D

1. Börja diktera exakt i samma ögonblick som du trycker ned startknappen på mikrofonen, helst något innan – det sparar tid. Likaså att släppa knappen strax före du har sagt färdigt en mening. Håll mikrofonen rakt framför och så nära munnen som möjligt, sekreteraren behöver säkert lära sig vad som menas med exspiratoriska biljud.

2. Slösa inte med energi genom att tala om ditt namn; sekreteraren lär sig snart att känna igen din röst. Dikteringsdatum är inte heller nödvändigt – det går för det mesta att spåra via tidsbeställningslistor eller dagrapporter.

3. Undvik att nämna patientens namn och personnummer; det räcker att du säger "det inklämda bråcket som kom in i morse", "appen på 9:an", eller "det virotiska barnet".

4. Har du något ätbart med dig, så passa på att konsumera det i samband med dikteringen – du slipper springa iväg till matsalen eller kafferummet och får undan en hel hög med odikterade journaler.

5. Om du dikterat fel, undvik att backa för att diktera över det nyss felsagda. Sekreteraren förstår vad du menar när du säger: "Äh, vi tar bort det där sista stycket och säger istället...".

6. Vid brevdiktat, undvik att ge sekreteraren några som helst ledtrådar om hur din kollega i Polen stavar namn och adress. Lämna för all del inte med brevet som du själv fått från honom – sekreteraren är van vid att leta fram information ur högarna på ditt skrivbord.

7. Låt sekreteraren själv gissa vem eller vilka som ska ha kopior av dina brev och PM. Om du ändå råkar försäga dig, gör det aldrig i anslutning till själva diktatet.

8. Om sekreteraren inte hör någonting alls på ditt dikterade band – låt henne förstå att enda möjligheten att diktat saknas är att hon har råkat komma åt avmagnetiseringsknappen. Du vet ju säkert att strömbrytaren var påslagen när du dikterade alla de trettio journalanteckningarna från nattens akutmottagning...


Blir det inge förbättring så.. :whip


Allt för jämlikheten:rolleyes: snart införs obligatorisk pappografi

(att det står Leena på bilden är en ren slump :gnissla )
 

Bifogat

  • pappografi.jpg
    pappografi.jpg
    74.4 KB · Visningar: 75
Last edited:

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Tanken på att jag fick en konsult sprakad igår får mig att mysa inombords. Han jobbade inte ens på samma företag som jag utan det var en av våra kunder som hyrt in honom.:D
 

Dominator-Rocks

Guest
:)

Felsökte på Yammahan idag den har gått som en påse skit en längre tid nu...

Hamnade tillslut på brytarna som jag började mickla med.... :gnissla klurigt var det utan bladmått....

Efter en timma så hittade jag en inställning som jag tyckte var bra och gav mig ut på en tur.. vilket jevla drag :skrämd

Fs1an har aldrig gått så bra i min ägo :yoparty

:)

Mätte upp topphastigheten med GPS men jag vill inte skryta :rodnar

Och det fina vädret!
:)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top