Vad fick dig att le idag?

Är det från reklamen från rederiet ? Det hade varit bättre ur klimatsynpunkt om det eldades med kol i ångpannorna och i köksspisarna !
CITAT:
Over 20 years, the carbon footprint for LNG is one-third larger than coal, when analyzed using the measurement of global warming potential, which compares the atmospheric impact for different greenhouse gases. Even on a 100-year time scale – a more-forgiving scale than 20 years – the liquefied natural gas carbon footprint equals or still exceeds coal, Howarth said.
slut CITAT

Det heter ju NATUR gas, det är klart att det är miljövänligt.

Själv tankar jag alla mina fordon med Natur petroleum.

Trump uppfann ju "clean-coal", och någon tysk miljöganisation sålde grön naturgas.

Trump uppfann ju "clean-coal", och någon tysk miljöganisation sålde grön naturgas.
Jo spontant leder ju CH4, Metan till mindre utsläpp av CO2 än kol när det förbränns i tex en bil, ångpanna eller köksspis. Kruxet är ju den höga växthuseffekten när det inte brinner upp GWP=~25 jämfört med CO2.
För under produktion , transport och användning läcker ju Methanen, Naturgasen ut i luften utan att förbrännas till CO2 , koldioxid och H2O, vatten.

Det är viktigt vad man kallar något.

Vilket är varför man förkortat förbränningsmotor till "ICE", samma som skiten man halkar på, och jänkarnas Stasi de jour.

Så nu har han snart både en ubåt parkerad och ett militärt sjukhusfartyg ankrat vid Grönland, samtlig personal har säkerligen sina vapen med sig.
Någon som ser likheter med gröna gubbar på Krim??
Och den Trojanska Hästen har grönländingar själva dragit in och placerat på sjukhuset. :va

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back