Vad fick dig att le idag?

Skönt att Mia har vaknat upp och får åka till VM och hälsa på kompisarna :)

Sökte jobb men fick inte svar – 48 år senare fick hon reda på varför

1976 sökte Tizi Hodson ett jobb som stuntförare på motorcykel, men hon fick inte något svar.
Nyligen fick hon ett brev innehållande hennes gamla ansökan och på den står det skrivit ”sen leverans av Staines postkontor”. Efter nästan 50 år hade ansökan hittats bakom en byrålåda på postkontoret.
Att hon aldrig fick ett svar om jobbet skulle dock inte hindra henne från att söka adrenalinet på annat håll. Under hennes liv har hon jobbat som ormskötare, hästviskare och testat på konstflyg.

Det kändes bra att jag satt i min Caddy från förra århundradet när en gubbe i en Lexus slog upp dörren i sidan på bilen. Han bad om ursäkt...

Jävla råttor… och katterna hinner inte med att hålla efter höstinvasionen. Så, jag skaffade ett gäng hypermoderna råttfällor. Mycket effektiva, t o m dekapiterar råttjävlarna.
Resten av kroppen? Den har nog hans råttkompisar käkat upp.

View attachment 504945
Har vid flera tillfällen konstaterat att skogsmössens kompisar inte har några problem med att käka upp sin förra kompis. Dessutom börjar de med att öppna huvudskålen och äta hjärnan. Mums.

En god vän vars far var gårdsslaktare berättade att bland grisar övergår man som gris från ”kompis” till ”mat” i samma ögonblick som den döda kroppen dunsar ned i marken.

Back