Vad fick dig att le idag?

- Hulk var väl å ta i med de vaderna och den halvtaskiga överkroppen : ))
Men kul prank!

Jag skrattade högre ju mer han fick hålla på. Håller med om det estetiska, är nog en och annan pizza och hamburgare där ihop med träning, då blir man bara stor.

Gofika innan hemgång på jobbet. :)

f4a47192f834c98c489f6ced1c10792e.jpg

Poke my heart.

Uppe med uret för att slabba på vinterpuckarna innan dagens uppdrag. Hamnar bakom 24 meter db Schenker, säkert med 60 ton maxlast strax innan 2-1 in i tunnel. Orkar inte dryga mig förbi dom där 50m efter rondellen innan vajerräcket kommer nära utan lägger mig lydigt bakom.

Blink, blink.. plötsligt händer det då tradaren körriktningsvisar till höger och saktar in, jag blåser förbi, tackar och får 5000W i backspeglarna.

Bra start på morgonen, omsulad och klar. Tummen upp!

20181204-063601.jpg

Min till synes smala kollega som visar sig vara superstark att hela den låsta patientsängen flyttar på sig när vi förflyttade en ganska tung patient uppåt i sängen. Imponerande ung tjej. :)

Poke my heart.

Puh, mycket spring, nu en kort paus för vätskepåfyllnad. Behövdes kan jag säga. :)

82c46f593d5703b516b74d9d09c6bb84.jpg

Skulle finnas en tråd för ”Vad fick dig berörd idag?”, det här är respekt. It poked my heart.

Senator Bob Dole, 95 år, sköts under andra världskriget och överlevde. Tidigare presidenten George H.W. Bush, 94 år, sköts ner av japanskt flyg och överlevde.

Här får Bob Dole hjälp att resa sig ur rullstolen för att hälsa salut en sista gång vid George H.W. Bush kista.

https://youtu.be/IRI0KTP5KE8

Den hjälp med sitt barn man får av sjukvården när det verkligen behövs.

All heder åt de proffsen jag mött under min tid som förälder. Ingen nämnd ingen glömd.

Å tack till övriga skattebetalare för att ni är medfinansiärer!

Back