Vad fick dig att le idag?

Mandela, sa hon.

Tack Mona, för att du går! Glöm för allt i världen inte att lämna nycklar, kontokort och passerkort när du går.

Det var ju inte en dag för tidigt.Konstigt att hon inte prövade det gamla berömda kärringatricket när hon nu avgår, att det här hände bara för att jag är kvinna.För det var väl Gudrun som senast slängde ur sig den kommentaren.Pffft.

Blev lycklig då jag startade hojen i morse (var aldeles för längesen) och att den är inkörd sedan ett tag tillbaka så det spelar ingen roll hur mycket jag gasar längre. :banana

Att åka till jobbet blev plötsligt ännu roligare :tummenupp

Grusväg.

Det trodde jag inte. Men man är aldrig för gammal att förvåna sig själv. Köra med ställ är ju sådär nervkittlande och läskigt bara man har rätt hoj.

Å mellan turerna idag rensade jag rumpan på Husqvarnan. Så nu är den sådär slank och fin. :)

Grusväg.

Det trodde jag inte. Men man är aldrig för gammal att förvåna sig själv. Köra med ställ är ju sådär nervkittlande och läskigt bara man har rätt hoj.

Å mellan turerna idag rensade jag rumpan på Husqvarnan. Så nu är den sådär slank och fin. :)

Välkommen till grusentusiasternas skara.
Det som fick mig att tröttna på sportiga hojjar var deras oduglighet på grus.
Man valde väg för att slippa grus.
Därför bytte jag till åkdon som klarade sig någorlunda även på grus.
Efter ett tag börjar man leta efter grusvägar istället...

Last edited:
Jo, som ni har undrat, vad händer om:

• Man köper sig en Nogger till frukost
  • Glömmer Noggern i bilen
  • Noggern och bilen står alltså parkerade denna varma vårdag o snackar skit
  • Ett kontorstidspass senare hittas Noggern som helt tappat formen, bokstavligen

Tror inte ens nougaten höll sig utan det var en påse med flytande, t.o.m. halvklurigt att känna fram pinnen. Happ, en svag tanke om att reklamera glassen på vägen hem skakades ur skallen och väl hemma hittade jag pinnen innanför plasten. Höll den så att det skulle bli en glasspinne igen och in i frysen:

tard-1.jpg

Jag ska kalla den "Turd" (tard på MC:iska)

tard-2.jpg

tard-3.jpg

tard-4.jpg

tard-5.jpg

Om någon behöver magsjuka i påse så är det bara säga till, skickas per post i ett brev.

Klippans Karaokecup, vilket jäkla program alltså, har skrattat mig harmynt hela eftermiddagen är det :rofl
Att karaoke togs på blodigt allvar trodde jag inte, men herregud vilka original det finns med!
Ligger på svtplay och rekommenderas verkligen!!

Solen skiner, hojen är packad och jag sitter och väntar på att mitt resesällskap ska dyka upp. Fem dagars hojtur i Norge står på schemat.

Just nu är det lätt att leva. :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...