Vad fick dig att le idag?

Jag sitter just nu och ler åt puckon som tror att det är helt okej att spela ut hela sin dumhet på ett forum och sedan på allvar tror att folk ska ta tro att de är något annat/bättre/smartare i verkliga livet? (jag läste förbannad-tråden precis)

Det är faktiskt riktigt roande dessutom att vissa mer specifikt faktiskt tror att man bryr sig så mycket att man skulle ignorera dem om man stötte på dem ute i världen, när verkligheten är så grym att vi inte ens vare sig vet eller bryr oss om hur de ser ut.

Med det inte sagt att det gör mig glad, bara att det får mig att le. För övrigt måste jag säga att det är tragiskt.

@Ullis: DU får mig också att le, men det är för att jag GILLAR dig! IRL också! :krama

när farsan ringde och sa att han ringt bilsport och mc och frågat om försäkring för nästa hoj, 7.5k hel/hel låter liiiite bättre än 23k som jag fått innan :yoparty :yoparty

Iofs igår men ändå...
När jag satt ute på sjön på min egenhändigt byggda flytbrygga som visade sig flyta, vilket tyder på att mig egensinniga ritning och konstruktion fungerar :D
Ännu bättre blev det när jag drömde mig bort till en solig dag på flytbryggan med lite hårdrock på stereon och en iskall Gin&Tonic i näven och en topless flickvän bredvid sig, då kan man inte vara sur längre.
Sen när jag provfiskade på den log jag igen, jag och brorsan drog riktigt fina aborrar och den största (som han fick :mad: ) vägde 1,5kilo och är numera filé i min frys.
Här får ni bild på orsaken till mina leenden:

Bifogat

• flytbrygga.jpg
    flytbrygga.jpg
    120.2 KB · Visningar: 89
  • aborre.jpg
    aborre.jpg
    127.1 KB · Visningar: 71
  • aborre2.jpg
    aborre2.jpg
    139.2 KB · Visningar: 70
Iofs igår men ändå...
När jag satt ute på sjön på min egenhändigt byggda flytbrygga som visade sig flyta, vilket tyder på att mig egensinniga ritning och konstruktion fungerar :D
Ännu bättre blev det när jag drömde mig bort till en solig dag på flytbryggan med lite hårdrock på stereon och en iskall Gin&Tonic i näven och en topless flickvän bredvid sig, då kan man inte vara sur längre.
Sen när jag provfiskade på den log jag igen, jag och brorsan drog riktigt fina aborrar och den största (som han fick :mad: ) vägde 1,5kilo och är numera filé i min frys.

Har du byggt den byggan helt själv? :O Jag är asimpad..den är verkligen jättefin :krama
Imorgon skall jag också åka och fiska..det skall bli kuuuuul :hoppa

Har du byggt den byggan helt själv? :O Jag är asimpad..den är verkligen jättefin :krama
Imorgon skall jag också åka och fiska..det skall bli kuuuuul :hoppa

Tack tack, nu blir jag glad igen :) 15kvadratmeter rent proffsbygge :D Styvfar var med på det hela också annars hade det tagit betydligt längre än de 40 timmar det tog nu.
Jag vill också fiska imorgon men då har nån tokfan kommit på att de ska gifta sig och att jag måste vara med :mad: Nåväl, efter maten och några groggar så får man smyga därifrån och åka ut och fiska istället :tummenupp

Iofs igår men ändå...

Betänk att 7 av 10 som dör på sjön har alkohol i blodet.

Betänk även att 8 av 10 som är på sjön har alkohol i blodet (egen erfarenhet).

Betänk att detta betyder att det rent statistiskt är farligare att vara nykter.

Var ute och tog EN *host* semesteröl ikväll med jobbarkompisarna. Hade efter tidigare krogbesök i sommar då jag träffat på folk som bara vill slåss lessnat totalt på krogen.

Men tills ikväll hade en jobbarkompis läst en bok som handlade om hur man raggade brudar. Så praktiken fick utföras på en krog i stan där mest desperata 40 taggare håller till och det är längesen jag har skrattat så mycket! Helt enkelt förstklassig underhållning :)

Var ju tvungen att dra på smilbanden idag när man under morgonpromenaden får känna lukten av sporthojar. Finns det något bättre? Får mig att längta tillbaka till racingdepån. Bara två dagar kvar tills jag får köra igen =)

Så praktiken fick utföras på en krog i stan där mest desperata 40 taggare håller till och det är längesen jag har skrattat så mycket! Helt enkelt förstklassig underhållning :)

Jag har totalt slutat gå ut i Umeå.
Antingen är det något kötthuvud som ska slåss

Eller så får man alla kläder förstörda av folk som spiller dricka/käk över en

Sen är det den desperata köttjakten, visst, jag är utan, men blotta tanken på att dra hem en ödla från Djurassic Park discot på Skytten eller Lottas gör mig ändå äcklad...

Jösses får man hugg i dag på krogen ska man vara glad om ollonet inte blir grönt och trillar av när man kissar en vecka senare.

Det som gjorde mig glad idag var mitt X's hundar, dom ska bo hos mig en vecka, och dom gör ingen hemlighet av att dom trivs bra hos mig.
Nu ska jag bara köpa hem ostbågar så att vi kan ligga i soffan och grisa i oss.

Last edited:
Jag gjorde en grym bärpaj med vaniljsås, sen ringde jag mina föräldrar och storebror så de kom och hjälpte mig att äta upp den :)

Rock ´n roll. På riktigt!

Fet dag idag.

Första stopp gjordes i Norrtälje på American Car Show. Mycket bilar, pheta båtar och grymt väder gjorde det till en kanontillställning!

Sedan for vi vidare till el Stockholmo och Ulriksdals Slott där rockgubben nr.1 lirade, Chuck Berry samt Status Quo.
Chucken var aningen tam får jag säga, fast iof, han fyller 81 (åttioett) i år så man kan kanske inte begära så mkt. Många upplever inte ens sin 80-årsdag, änm mindre flängandes på en scen. :hihi

Sen var det dags för mer gubbrock a´la SQ. Dom höll igång riktigt ordentligt trots deras ålder. Jewla grïm spelning, och ett übergrümt trumsolo. Imponerad!

Enda nackdelen var att vi stod i regn i de totala 4 timmarna där, men det kan jag fanimej ta med tanke på kvällen i övrigt.

Rock on! :yoparty

/N.Öjd

ler? tss de är för männskor som är lyckligt ovetande om nått dåligt som händer dem ;P

Jag är glad för att jag orkade springa hela grus-slingan hemma, fast jag inte gjort det, eller nån annan motion heller för den delen, sen i våras.

Ok, den är väl inte jätte lång, men för att vara otränad, fet och med dålig kondis, var det bättre än väntat! :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman