Vad fan håller på att hända med mitt finger ?

Hahaaaa!! Ja det låter fan så troligt!

Men det är inte fotsvamp.. bara små blåsor och skinnet runt om dom blir hårt och tjockt! Samma som trådskaparen, ser exakt ut så!

Man har aldrig handskar på gymet, först och främst så får man sämre grepp när man kommer upp på riktiga vikter, samt att glömmer man dom så är det ett helvete.

Man skall alltid tvätta händerna efter träning.

Twosaint skrev:
Igår så kändes huden lite hårdare på ett ställe på mitt vänstra pekfinger. Imorse då jag vaknade så var det lite hårdare och 5-6 "blåsor" hade uppenbarat sig. Utan större åverkan så kommer det vätska ur en av dom.
Området som är lite hårdare är ca 7*7mm
Har aldrig i mitt liv haft handvårtor eller fotvårtor, folk i min omgivning har haft det utan att jag fått det.

Vad kan det vara ? Hänger rätt ofta på gymet och har flera ggr tänkt på hur snuskiga tex repen är osv...

//freddy got fingered

En riktig arbetare får grova fingrar, förhårdnader på fingrar beror oftast på att man grov-arbetar, förhårdnad på annat ställe beror på kommande arbete.

Kirurgen rekommenderar en amputation. Smärtlindring kan fås mot en extra avgift :tummenupp

Jag hade samma problem som dig, jag orkade inte gå till läkaren så jag högg av det.
Problemet fösvann omgående, Mycket bättre än hydrokortison. :tummenupp

Bifogat

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...