Vad fan håller på att hända med mitt finger ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Igår så kändes huden lite hårdare på ett ställe på mitt vänstra pekfinger. Imorse då jag vaknade så var det lite hårdare och 5-6 "blåsor" hade uppenbarat sig. Utan större åverkan så kommer det vätska ur en av dom.
Området som är lite hårdare är ca 7*7mm
Har aldrig i mitt liv haft handvårtor eller fotvårtor, folk i min omgivning har haft det utan att jag fått det.

Vad kan det vara ? Hänger rätt ofta på gymet och har flera ggr tänkt på hur snuskiga tex repen är osv...

//freddy got fingered

Bifogat

• Freddygotf.jpg
    Freddygotf.jpg
    47.9 KB · Visningar: 832
Twosaint skrev:
Vad kan det vara ? Hänger rätt ofta på gymet och har flera ggr tänkt på hur snuskiga tex repen är osv...

//freddy got fingered

Ingen aning vad det kan vara. Men eftersom du säger att du tränar en del, skulle du ju kunna köpa såna träningshandskar. Dels för att få bättre grepp om redskapen samtidigt som du inte utsätts för en massa "snuskiga rep".

Ett annat tips är att du smörjer in händerna några gånger om dagen, empelvis när du tvättat händerna. Tänkte eftersom du skrev att fingararna/händerna blivit hårda

LayDeeOmega skrev:
Ingen aning vad det kan vara. Men eftersom du säger att du tränar en del, skulle du ju kunna köpa såna träningshandskar. Dels för att få bättre grepp om redskapen samtidigt som du inte utsätts för en massa "snuskiga rep".

Ett annat tips är att du smörjer in händerna några gånger om dagen, empelvis när du tvättat händerna. Tänkte eftersom du skrev att fingararna/händerna blivit hårda

Greppet är det inget fel på, och hade jag haft fjolliga disco-handskar med avklippa fingrar så hade jag ändå den där ytan av fingret kommit i kontakt med redskapen.

Grejen är inte den att händerna är hårda, iofs det har dom alltid varit utan att det är ett område på 7*7mm som har blivit "hårdare" och där har dom där blåsorna uppstått.

Det är eksem, jag får lika samma skit ibland. Särskilt när man e stressad. Gå till doktorn och få kortison, det hjälper. Om det kliar klia inte! Då blir det värre.
Tvätta heller inte händerna i för varmt vatten, för då brukar det bli värre.
Och när du kör hoj, använd luftiga handskar.

//M

Du håller helt enkelt på att mutera,, inte blivit biten av nån spindel på senaste? eller haft kontakt med livlösa fåglar,,,

Kan också vara svinkoppor, har själv åkt på det en gång. Svider det lite också? Jag gick till vårdcentralen o fick nån gegga att smörja på, det förvann på ett par dagar.

Eller så masturberar du för mycket, kan vara vilket som. :mattias

passa så de inte slår tillbax o du får samma sak på pillevinken
i stället :7peta

det sägs att man kan få Herpes på alla möjliga ställen :cdevil

Har också haft samma elände mååånga ggr.
För mig var orsaken: vatten :rolleyes:
Ja, alltså för mycket pluddrande med vatten.
Hydrokortison från apoteket stillar den värsta klådan. Du kan räkna med att dom försvinner efter några dagar.

Med största sannolikhet är det eksem.. du har utsatt dina händer för nåt som dom inte tål och reagera med detta. Skruvar du med hojen eller nåt , så kan det vara olja eller annan skit du inte tål. Eller en tvål också för den delen..
tvättmedel osv...
Det kan också vara en form av psoriasis... men då brukar det vara och det ser mest ut som du har vätska i dom där...
Botemedlet är att gå till hälsocentralen och få kortisonsalva... och försöka att ta reda på vad du inte tål.. inte lätt men kanske för att undvika det i framtiden.

exakt sånna ha jag oxå, fast på fötterna! Och mest på sommaren.. Händer även att jag får dom på fingrarna, har tillochmed satt sig på öronsnibbarna ibland! Har ingen aning om vad det är.

HenRRik skrev:
exakt sånna ha jag oxå, fast på fötterna! Och mest på sommaren.. Händer även att jag får dom på fingrarna, har tillochmed satt sig på öronsnibbarna ibland! Har ingen aning om vad det är.

Athlete's foot?

http://www.apma.org/s_apma/doc.asp?CID=146&DID=9386

länken ovan skrev:
It can be spread to other parts of the body, notably the groin and underarms, by those who scratch the infection and then touch themselves elsewhere.
:hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...