Vad f-n pysslar försäkringsbolagen med??

Ska man ha vettig premie måste hojen vara ett par år... för min -97a vtr1000 betalar jag 6600:- helf helår. Helt ok ed tanke på att jag bor i sthlm... :tummenupp

Hojen är fö till salu för runt 40 papp om nån är sugen... :rolleyes:

Varför tjatar alla om att det är personskadorna som drar upp premien i sånna fall skulle det väl va trafik delen i försäkringen som var dyrast men det vet ju alla att det är vagnskadan (hel) som är helt sinnessjukt dyr. Ett sätt att få ner premierna skulle vara att tokhöjja självriskerna till låt säga 25 % eller kanske 50 % av hojens värde, då skulle bara dom som klotar drabbas, och det skulle ju vara mer rättvist mot alla andra , ja menar somliga klotar en eller flera gånger per år och andra kan åka ett helt liv utan att ens vara i närheten men dom fåt betala samma premie. stålarna dom sparar på självriskerna borde lätt räcka till att sänka premierna med flera hundra procent.

Starstriker skrev:
Den hängde med. Det blev 200.- dyrare i år. Inget jag gråter över.
I den höjningen så ingår numer även förar- och passagerarförsäkringen som kostade 190kr extra om man vill ha den förra året.
Själv kommer jag få premie på 4.000kr hel/hel totalt på mina 2 BMW hojar (3.600 förra året exkl extrafsk). Helt oki när man inte haft kortet så länge, under 30 och bor i stan. :banana

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden