Vad f*n hände med JackDaniels (aka. asfalten-JD 1-0)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jaa dags för en liten update kanske, då det spekuleras en del i vad som hände i lördags, bla i dagbokstråden :D SGM var ju på plats (tack som fan för all hjälp, har varit guld värt), Sen är det flera andra som hört delar eller hela historien :D

Dagen började ju bra med finåkning till Arboga, köra kul duccar, handla nya bromsbelägg till 1098:an, sen åka hoj, stanna å käka mat med allt trevligt folk, sen åka lite till. Därefter började folk försvinna en efter en.

Men SGM å JD ville brassa helvEtt så dom drog till oti krog och bombade, stekte en gixxer1000 :D osv, stannade för dricka i kolsva, innan dom tog sikte på vägen Sundänge-Himmeta: Finåkning..

Men JD var lite seg i mössan efter en varm dag i skinnställ så körningen var inte på topp. Efter att ha kommit in fel i två svängar, tar han böj nummer tre i alldeles för hög fart. Driver ut mot dikeskanten trots fotpinneskrap, blir livrädd men försöker styra ner hojen ännu mer (borde hängt av cykeln mer, men hade inte tid att flytta sig då) och får ett framhjulssläpp som han inte kunde rädda.

Ligger på marken på 1/100-dels sekund, hela smalbenet under hojen, medans överkroppen rullar över backen = oskönt "vrid" i knäskålen.. Dånar rätt över krondiket och landar i en svag uppförsbacke i skogen, mellan sten modell stor och en tall. Svimmar nog av i nån sekund, för att vakna upp med hela hjälmen och skinnstället fullt av myrstack. Smärta i hela kroppen, undrar om man lever, och börjar sakta känna efter om man kan röra händer, armar, ben, osv..

Ungefär då kommer SGM, efter att ha vänt hojen och kört tillbaka. Samtidigt stannar en äldre herre och ringer 112. JD trivs inge bra i myrstacken, så han ber SGM att hjälpa han upp, trots att man inte bör flytta sig vid en olycka. Ambulansen (2st plus en polisbil) kommer snabbt och JD får läderoverallen uppklippt, blir nerspännd på en spineboard och får åka med blåljus till Västerås lasarett. Trevlig ambulanskille som snackade hojsemester i norge hela vägen till V-ås haha :D

Sen blev det akuten med en jäkla massa folk som väntade på JD, mer uppklippta kläder, kanyler, datortomografi, undersökningar, väntetid osv osv.. Det konstateras iaf att inget är brutet i nacke/rygg/höft osv. Lång natt på akuten, sen uppflyttad till avd. 8, väntan på röntgen av knä osv..

Allt detta har iaf slutat riktigt bra, då det inte blev värre än ont i knä (ledband, menisk eller nått kanske, iaf inte fraktur) Värk i nacke, axlar, rygg osv, samt skärsår på näsan och under ögat.. Tur som en tokig :Bugar undrar om man har 9 liv hehe..

Nu är jag iaf hemma igen, och har vart och fotat hojen på bärgningsfirman, slänger upp nån bild på det, samt lite bilder SGM tog från olycksplatsen..

Nu ska jag skutta på kryckor ett tag, och vänta på svar från FB om det blir ny eller lagad hoj.. Hoppas det går undan, vill ju inte missa kullen den 14:e :huvet Då lär man ju BraSsa i HelvEtt!!oNe!11ii

(obs notera nyskrapad puck :D )

Bifogat

• IMG_0423.JPG
    IMG_0423.JPG
    112.5 KB · Visningar: 145
  • IMG_0424.JPG
    IMG_0424.JPG
    123.4 KB · Visningar: 122
  • IMG_0426.JPG
    IMG_0426.JPG
    88.6 KB · Visningar: 111
  • IMG_0425.JPG
    IMG_0425.JPG
    108.2 KB · Visningar: 148
  • P6010016.jpg
    P6010016.jpg
    265.4 KB · Visningar: 139
  • P6010021.jpg
    P6010021.jpg
    260.3 KB · Visningar: 102
  • P6010024.jpg
    P6010024.jpg
    261.9 KB · Visningar: 112
  • P6010043.jpg
    P6010043.jpg
    247.5 KB · Visningar: 94
Last edited:
Jag är bara obeskrivligt glad och lättad över att det gick så bra som det gick.

Tragiskt nog så var det touringutflykt i förvånansvärt sansat tempo, men den böjen är stygg, den nyper över ett dolt krön.
Klart otrevlig syn att komma tillbaka till (med pulsen något över det normala, det var många otrevligheter som hann snurra runt i tankarna) och se dig i myrstacken - men jag lugnade mig fort när man märkte att du var hel.
Det visar vad lätt hänt det är, även om man inte bombgasarhelvett!!!111

Bågar finns det fler av, det finns bara en JD, som det heter, men det blev man förbannat påmind om.

Jag spenderade en 10 minuter att samla plastbitar i skogen. :hihi

1198 eller guldvinge, det är frågan vi alla undrar över - det och om det blev några röntgenplåtar som kan bevisa intelligens... :rofl
Du LÄR upp på en båge ASAP i alla fall, du är lika mycket min polare även om du kommer på en Derbi Senda. :D

/J - klurade i säkert 4 minuter på att börja med något annat, bridge typ.. :rolleyes:

Last edited:
en som knäskrapar värre än mig:näsblod Tur i oturen, håller med föregående talare och som jag sa till challe, materiella saker spelar ingen roll, krya på dig och hoppas vi snart få se dig i sadeln igen:tummenupp, även om det kan kännas lite bittert med den fina hojen.

Bågar finns det fler av, det finns bara en JD, som det heter, men det blev man förbannat påmind om.

1198 eller guldvinge, det är frågan vi alla undrar över - det och om det blev några röntgenplåtar som kan bevisa intelligens... :rofl

/J - klurade i säkert 4 minuter på att börja med något annat, bridge typ.. :rolleyes:

Hehe jaa svårt att hitta fler nötter i min kaliber :D bågar finns det tusentals av..

Hmm på minst en av dina frågor kan jag svara NEJ, och jag tar hellre en vinge än en 1198, jag kommer ju ändå inte våga köra över styrfart numera, men jävlar vad mycket packning man får in i en vinge, tänk hur mycket tyskt lantvin jag kan ta med mig när jag tourar europa :D

Skämt åsido, blir det inlöst hoj ligger funderingarna runt: 1198, 1098s, streetfighter S, Hypermotard, RC8 eller nyare RSV.. Krav twin och busig.. Det skulle dock ta emot att vara utan riktig kåpsportis, även om t.ex. Hym:en var SVINKUL :yoparty :banana

Ang. din stundande bridgekarriär, tror jag nästan det äl lite väl oUTlaW!11i, rekomenderar istället knyppling, eller alternativt tutbingo, det är två fina sysselsättningar för en äldre herre från sura :) :glömdet

en som knäskrapar värre än mig:näsblod Tur i oturen, håller med föregående talare och som jag sa till challe, materiella saker spelar ingen roll, krya på dig och hoppas vi snart få se dig i sadeln igen:tummenupp, även om det kan kännas lite bittert med den fina hojen.

Precis, hojar kan man köpa nya, jag är tokglad som lever, och mår bra.. Hoppas vara uppe i sadeln snart igen, har inte gett upp hoppet om kullen den 14:e än..

Jepp pucken är visserligen skrapad rejält, men tyvärr på fel håll :huvet

Last edited:
Oh fyfan! Jävla tur att du klarade dig såpass bra iaf.
Hojen såg inge rolig ut :död
Hoppas det går bra med FB och att du läker bra. :)

Tackar tackar.. Jag klarade mig ju riktigt bra, kunde blivit mycket värre med tanke på omständigheterna..

Jaa hojen har ju sett bättre ut, går nog åt ett par buntband för att få ihop den igen :huvet för att inte tala om all putsning som skulle behövas :gnissla

Hoppas också det går smidigt med FB, vill inte behöva vänta halva sommaren på att få åka hoj igen :brinnerup

Fan vad tråkigt att hojen är vurpad med huvudsaken är att du klarade dig!

Det gick åt 3 hojar i LRMC den dagen;

Vildsvin - Ducati Streetfigher modifierad till "Rådjur edition".
Challe - Yamaha XT660 "Slide edition"
JackDaniels - Ducati 1098 "Ants edition"

Fan vad tråkigt att hojen är vurpad med huvudsaken är att du klarade dig!

Det gick åt 3 hojar i LRMC den dagen;

Vildsvin - Ducati Streetfigher modifierad till "Rådjur edition".
Challe - Yamaha XT660 "Slide edition"
JackDaniels - Ducati 1098 "Ants edition"

Tack!

Haha jepp, säga vad man vill, men remsorna sparar inte på materialet hehe

Vi borde få sponsring på hojar, i den takten vi avverkar dom :huvet

Skönt att det gick så bra för dig, otroligt att du inte gick i backen. Hört nått från Chrisse ang. kostnader för Streetfightern?

läskit :gnissla tur atte gick så bra för dig som det gjorde! förstår att SGM hade hög puls när han kom efter dig, hojen ser minst sagt otrevlig ut. KRYA PÅ DIG & hoppas du hinner/kan köra mer i sommar.

Det trista ämnet till trots så skriver du underhållande :)

Tack!

Haha jepp, säga vad man vill, men remsorna sparar inte på materialet hehe

Vi borde få sponsring på hojar, i den takten vi avverkar dom :huvet

Skönt att det gick så bra för dig, otroligt att du inte gick i backen. Hört nått från Chrisse ang. kostnader för Streetfightern?

Nja, vi pratade lite idag, ska fylla i skadeanm mm. Jag tror att det kommer att lösa sig alldeles utmärkt, dom verkar riktigt trevliga.

Det var bra att vi alla klarade oss den dagen med bara mindre blessyrer.

läskit :gnissla tur atte gick så bra för dig som det gjorde! förstår att SGM hade hög puls när han kom efter dig, hojen ser minst sagt otrevlig ut. KRYA PÅ DIG & hoppas du hinner/kan köra mer i sommar.

Jag fick vända och åka och leta, det dök aldrig upp någon stekare i backspegeln...så här i efterhand förstår man ju att det vreds rulle i ren desperation att försöka följa efter mig när jag satt med ena handen på styret och letade kantareller. :hihi ;)

Det är rätt skönt att kunna garva lite åt det här...tänk på det gott folk (tror många av oss måste tänka lite på att inte köra trötta, eller ta i fullt så hårt ibland, hur svårt det än är...i det här fallet var det ju inte ens frågan om attack, vi var nog rätt mosiga både JD och jag trots vattenstopp i Kolsva alldeles innan)..

/J

Krya på dig JD
Skönt att det gick så pass bra ändå.

Vildsvin
Hur har det gått för dig?
Jag har missat det helt
Kan ju inte varit nån höjdare att köra på ett rådjur :/

Skönt att ingen verkar skadat sig allvarligt.

Mvh

Tack för uppmuntrande ord :) självklart skall jag köra mer i sommar, mig blir man inte av med så lätt :D

Tror jag låg helt orörlig när SGM kom till olycksplatsen, så kan förstå att han fick lite puls då, när man inte vet om en annan lever eller är död osv..

Hoppas vi hinner åka nån gång i sommar, och välkommen till LRMC osv :tummenupp

Nja, vi pratade lite idag, ska fylla i skadeanm mm. Jag tror att det kommer att lösa sig alldeles utmärkt, dom verkar riktigt trevliga.

Det var bra att vi alla klarade oss den dagen med bara mindre blessyrer.

Jepp alla vi tre verkar ha haft grym tur den dagen, kunde gått mycket värre för samtliga om ödet vart emot oss :brinnerup

Låter bra det, hoppas ni löser det smidigt till så liten kostnad som möjligt.. Tror alla som var där håller med om att det inte var "ditt" fel, lägga omkull i böj pga. hög fart, eller flippa en hoj på slangen, det är ens eget fel, men vilt på vägen har man fan ingen chans mot, inget man kan styra över. Men kanske tur i oturen att det inte var din egen hoj :tungan

Jag fick vända och åka och leta, det dök aldrig upp någon stekare i backspegeln...så här i efterhand förstår man ju att det vreds rulle i ren desperation att försöka följa efter mig när jag satt med ena handen på styret och letade kantareller. :hihi ;)

Det är rätt skönt att kunna garva lite åt det här...tänk på det gott folk (tror många av oss måste tänka lite på att inte köra trötta, eller ta i fullt så hårt ibland, hur svårt det än är...i det här fallet var det ju inte ens frågan om attack, vi var nog rätt mosiga både JD och jag trots vattenstopp i Kolsva alldeles innan)..

/J

Precis som du säger så jagade jag ju efter dig, fast du myskörde bara.. Jag var så ur fas att jag kom efter fast jag brAssA HelveTt!!1 och sen försökte jag åka ifatt dig, däför hade jag nog lite högre mätarfart än du, även om jag faktiskt blev frånåkt, men skitfort gick det inte.. Fan nu blev jag hungrig, Jerry du är skyldig mig en Kantarelltoast, diReckTt!11i

Jaa att brassa när man är trött/sliten är inte bra, koncentrationen sviker, och man fattar korkade beslut, Trust me, I know :fakta

Krya på dig JD
Skönt att det gick så pass bra ändå.

Skönt att ingen verkar skadat sig allvarligt.

Mvh

Jaa det gick riktigt bra under omständigheterna, fick beröm på akuten för att man hade bra utrustning (inte bara paketet utan även hojkläderna :D ) dom trodde jag hade mycket att tacka skinnställ/ryggskydd osv..

Skönt att du också klarade dig bra under omständigheterna..

Det är ju själva f...n, kan man inte lämna er själva en sekund utan måste hålla ögnen på er hela tiden:rolleyes:

Bra att det gick bra för dig Robban. :tummenupp

Hojar går alltid att fixa, det är ju bara plast (DYR plast)

Ny hoj innan Kullen?? Nu är det så att det är ett försäkringsbolag du har med att göra och då går det inte fort. Kraschade en Busa -04 fixade ihop den hjälpligt på två veckor, det var ju en bandag som väntade, så det går.
Om du nu känner för att köra på Kullen så hjälper jag gärn till att få ihop skrotet även om det är en Ducati:gnissla

Fan törs bjussa in dig på kaffe fler ggr :va det var lite läskigt att få messet från SGM ...

Men attan så skönt att det gick bra !

Med ny hoj kan vi lotsa dig runt på den vägen så att du hittar :D

Det är ju själva f...n, kan man inte lämna er själva en sekund utan måste hålla ögnen på er hela tiden:rolleyes:

Bra att det gick bra för dig Robban. :tummenupp

Hojar går alltid att fixa, det är ju bara plast (DYR plast)

Ny hoj innan Kullen?? Nu är det så att det är ett försäkringsbolag du har med att göra och då går det inte fort. Kraschade en Busa -04 fixade ihop den hjälpligt på två veckor, det var ju en bandag som väntade, så det går.
Om du nu känner för att köra på Kullen så hjälper jag gärn till att få ihop skrotet även om det är en Ducati:gnissla

Arligt talat så: Ja du borde nog hålla koll på oss "valpar" hela tiden, tre kraschade remsor på en dag talar ju sitt tydliga språk :gnissla

Ja som du säger går ju allt att laga, men man ska väl inte ha för stora förhoppningar på FB vad det gäller tiden.

Tackar så mycket för erbjudande om hjälp med hojen, får väl se vad FB säger, om det blir löst hoj eller att laga, och om man isåfall ska försöka fulmeka den till kullen så tar jag mer än gärna lite hjälp av alla som har tid/lust.. Skönt att du gör ett undantag och hjälper till även om det är värsta sortens måndags ex utav italienskt rödtjutsbygge som behöver kärlek :D

Som nödplan har jag ev. lovat följa med till kullen som förste grissnurrare, nödraketsdrickare, tältsnickare, däckspumpare samt waterboy åt bankrigarna som har hoj att åka på :D

Trots att jag fått flera erbjudanden om att få låna hojar, vågar jag inte åka bana på lånad hoj :gnissla

LisaLP skall ha en stor eloge från elogeaffärn' - all heder att orka med och dalta med krymplingen, jag hade nitat honom och dragit med första bästa sjuksyster. :hihi

:yoparty

aRWe - ...även om? Hedning. :D

Arligt talat så: Ja du borde nog hålla koll på oss "valpar" hela tiden, tre kraschade remsor på en dag talar ju sitt tydliga språk :gnissla

Ja som du säger går ju allt att laga, men man ska väl inte ha för stora förhoppningar på FB vad det gäller tiden.

Tackar så mycket för erbjudande om hjälp med hojen, får väl se vad FB säger, om det blir löst hoj eller att laga, och om man isåfall ska försöka fulmeka den till kullen så tar jag mer än gärna lite hjälp av alla som har tid/lust.. Skönt att du gör ett undantag och hjälper till även om det är värsta sortens måndags ex utav italienskt rödtjutsbygge som behöver kärlek :D

Som nödplan har jag ev. lovat följa med till kullen som förste grissnurrare, nödraketsdrickare, tältsnickare, däckspumpare samt waterboy åt bankrigarna som har hoj att åka på :D

Trots att jag fått flera erbjudanden om att få låna hojar, vågar jag inte åka bana på lånad hoj :gnissla

:rofl "värsta sortens måndags ex utav italienskt rödtjutsbygge som behöver kärlek"

Jag har en geggmoppe på sjukt obalanserade nabbhjul, drevad för 130 knutar - vi trailar med den, så får du gasa helveTT!!1 i högarna med vad det nu är för något rött och hälsovådligt utanför banan.

/J

Last edited:
Fan törs bjussa in dig på kaffe fler ggr :va det var lite läskigt att få messet från SGM ...

Men attan så skönt att det gick bra !

Med ny hoj kan vi lotsa dig runt på den vägen så att du hittar :D

Haha nää precis, bjuder man JD på kaffe vet man aldrig hur det slutar.. Bjud på en kall pilsner nästa gång, då kommer jag garanterat inte åka vilse ut i skogen :tungan nädå men seriöst så hoppas jag på flera fikachanser, tar gärna en kaffe och snackar lite hoj nån gång :)

Jaa när jag fått ihop en ny moppe vill jag gärna ha guidad tur på den vägen, SGM åkte ju ifrån mig så jag hade ingen att följa efter, och jag har alltid haft problem att se skillnad på rakor och svängar, därav min utflykt i skogen

Tack för det SGM :tungan :krama

LisaLP skall ha en stor eloge från elogeaffärn' - all heder att orka med och dalta med krymplingen, jag hade nitat honom och dragit med första bästa sjuksyster.

:rofl "värsta sortens måndags ex utav italienskt rödtjutsbygge som behöver kärlek"

Jag har en geggmoppe på sjukt obalanserade nabbhjul, drevad för 130 knutar - vi trailar med den, så får du gasa helveTT!!1 i högarna med vad det nu är för något rött och hälsovådligt utanför banan.

/J

Hahahaaaa du är nog en utav topp tre sjukaste människor jag vet, och tro mig, jag känner några riktigt störda individer :rofl :D :rofl Nita krymplingen och dra med sjuksyrran, Du törs aldrig :arsele

Geggmoppe är taget, bara den har två hjul å en gasrulle som går att dra i botten, så är jag på, FucKyoU burnAoutar DireKCt!1!ONE1ii

Eller så lagar jag CRF 450:n och kör med den..

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...