Vad förbannad man blir då man ser detta!

Klantigt av mc-föraren att inte förutse att en bil kan köra ut på vägen vid korsningar, speciellt om det redan står en där. Kanske gjorde han det, men tyckte att få till en snygg uili kändes mycket viktigare. I så fall var det ännu klantigare.

På't igen ba:3freak

#Olsson# skrev:
2333786 Klantigt av mc-föraren att inte förutse att en bil kan köra ut på vägen vid korsningar, speciellt om det redan står en där. Kanske gjorde han det, men tyckte att få till en snygg uili kändes mycket viktigare. I så fall var det ännu klantigare.

I hans fall ska han nog vara glad om han lyckas ta sig ur sängen, Såg som trasigt ut:(

Otäckt!
Känns lite i hela kroppen!

Men samtidigt som polisen tog ett rätt märkligt beslut så ligger säkert lika mycket hos mc föraren.
Mycket folk!
Coolt att "stajla" lite..
Missade allt vad marginaler heter..
Det är väl ofta då olyckan infinner sig..

Men det gör jä---t ont att se..
Får mig att kanske tänka efter lite mer innan jag hetsar med hojen..

Man ska dock inte köra så fort på den platsen! Nog om det! Jag har varit med om värre situationer och det tror jag många fler har, men eftersom jag inte va så puckad så jag jag körde så fort så hann jag stanna eller veja...

Last edited:
KJECOP skrev:
2333711
Vad det gäller envarsgripande av poliser så kan det vara svårt enligt svenska regler eftersom polisen får använda olika metoder och även använda våld. Nu fanns ju polisen kvar på plats och det skulle ju inte vara så svårt att anmäla honom.

.

tack för ditt svar, frågan kvarstår dock.
finns det någon situation man som privatperson kan nyttja envarsingripandet på en polisman i tjänst?

exemplet skulle ju självklart innehålla ett agerande från polisen som är ett grovt tjänstefel eller liknande, även en polis kan ju falera eller handla fel å det grövsta, mkt liten trolighet för det men t.ex norrmalmspolis-baseboll"ligan"

hade man kunnat ingripa där? med lagstöd alltså.

Är det inte en "100-år-gammal-filmsnutt" från typ Polen eller annat baltiskt land? Gissar att det även där är 50 km/h som gäller inne i en by/stad? Om folk behagar leka fortare än så, på bakhjul eller ej, mitt i en byhåla, så är det väl inget att bråka om? Kör man för fort och det skiter sig, varför gnälla?

Roat mig med att köra 180 mil i bil genom Sverige precis nyss, och hojåkare är f...n mig inte kloka alltför ofta. Primärt kört hoj senaste 25 åren, knappt varit ute med bil på vägarna, men när man väl nu sitter/suttit i en bil och ser hur fort hojar ofta kommer, så förstår jag varför det ofta skiter sig.

När man sitter i en bil så förväntar man sig ankommande fordon i hastighetsbegränsning och kanske +30, är då en fartdåre, men när hojar kommer i 160-250 km/h, hur f..n ska man då som bilförare kunna förvänta sig det? Ska man som bilförare förväntas vara beredd på hojar i den farten, får någon ta och skriva om körkortsboken...

Köra fort med hoj, javisst, det gör även jag, men räkna då med att du inte är ett förväntat inslag i trafiken , och gnäll inte om bilen ser dig, och det skiter sig totalt, är typ spelreglerna om man tänjer på gränserna?

/B

#Olsson# skrev:
2333786 Klantigt av mc-föraren att inte förutse att en bil kan köra ut på vägen vid korsningar, speciellt om det redan står en där. Kanske gjorde han det, men tyckte att få till en snygg uili kändes mycket viktigare. I så fall var det ännu klantigare.

var ingen korsning vid olycksplatsen i filmen

benkar skrev:
2334512 Är det inte en "100-år-gammal-filmsnutt" från typ Polen eller annat baltiskt land? Gissar att det även där är 50 km/h som gäller inne i en by/stad? Om folk behagar leka fortare än så, på bakhjul eller ej, mitt i en byhåla, så är det väl inget att bråka om? Kör man för fort och det skiter sig, varför gnälla?

Roat mig med att köra 180 mil i bil genom Sverige precis nyss, och hojåkare är f...n mig inte kloka alltför ofta. Primärt kört hoj senaste 25 åren, knappt varit ute med bil på vägarna, men när man väl nu sitter/suttit i en bil och ser hur fort hojar ofta kommer, så förstår jag varför det ofta skiter sig.

När man sitter i en bil så förväntar man sig ankommande fordon i hastighetsbegränsning och kanske +30, är då en fartdåre, men när hojar kommer i 160-250 km/h, hur f..n ska man då som bilförare kunna förvänta sig det? Ska man som bilförare förväntas vara beredd på hojar i den farten, får någon ta och skriva om körkortsboken...

Köra fort med hoj, javisst, det gör även jag, men räkna då med att du inte är ett förväntat inslag i trafiken , och gnäll inte om bilen ser dig, och det skiter sig totalt, är typ spelreglerna om man tänjer på gränserna?

/B

WORD!
:Bugar

KristianAE86 skrev:
2334575 var ingen korsning vid olycksplatsen i filmen

Det var en, till olycksvägen, angänsande och anslutande körbana avsed för fordonstrafik och där det stod en bil. Om du inte kallar det korsning - ok för mig.

skulle med nöje kunnat mörda polisen om det vore i sverige...
kanske ska instalera en lady gun i verktygsväskan man har med sig ?

Man ska inte köra fortare än att man hinner stanna för ett eventuellt hinder :tummenupp

fattar inte bil förare och poliser att man alltid ska kolla två gånger. dom skulle ha vält bilj_veln

Man hör (troligtvis) polisen gasa på med hjulspinn för att hinna åka ut i vägen och ställa sig ivägen för dom.
Är det värt att döda/nästan döda en motorcyklist bara för att han åker för fort?
Synd att dom inte fick upp dörren så dom fick tag på föraren. Protect And Serve!:fatta!

Edit: Att dom sparkade på bilen och inte slog sönder fönstret för att komma åt dom skulle nog bara resultera i att polisen skulle ta till tjänstevapnet för att försvara sig.

Last edited:
filmen från vilnius, litauen.

Idiotiskt beteende från polisen, men nAckkSkåTT?

Hoppas att hojåkaren klarade sig

Fuzzman skrev:
2335677 skulle med nöje kunnat mörda polisen om det vore i sverige...kanske ska instalera en lady gun i verktygsväskan man har med sig ?

:rofl :rofl

Och vad drömde du sedan?

PS. Installera stavas med två "L". DS

Fan det måste ju klassas som mordförsök! :mad:
Hur ***** trög får man egentligen bli? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...