2334512 Är det inte en "100-år-gammal-filmsnutt" från typ Polen eller annat baltiskt land? Gissar att det även där är 50 km/h som gäller inne i en by/stad? Om folk behagar leka fortare än så, på bakhjul eller ej, mitt i en byhåla, så är det väl inget att bråka om? Kör man för fort och det skiter sig, varför gnälla?
Roat mig med att köra 180 mil i bil genom Sverige precis nyss, och hojåkare är f...n mig inte kloka alltför ofta. Primärt kört hoj senaste 25 åren, knappt varit ute med bil på vägarna, men när man väl nu sitter/suttit i en bil och ser hur fort hojar ofta kommer, så förstår jag varför det ofta skiter sig.
När man sitter i en bil så förväntar man sig ankommande fordon i hastighetsbegränsning och kanske +30, är då en fartdåre, men när hojar kommer i 160-250 km/h, hur f..n ska man då som bilförare kunna förvänta sig det? Ska man som bilförare förväntas vara beredd på hojar i den farten, får någon ta och skriva om körkortsboken...
Köra fort med hoj, javisst, det gör även jag, men räkna då med att du inte är ett förväntat inslag i trafiken , och gnäll inte om bilen ser dig, och det skiter sig totalt, är typ spelreglerna om man tänjer på gränserna?
/B