vad för skillnad

danne_the

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Hoj
gixxer 1000 04
hej alla mc kungar har en fråga e sugen på ny båge 00 och framått.
sugen på suzuki 1000 vad är det för skillnader på en suzuki gsx-r 1000 och en suzuki TL 1000R vilken är grymast? och vad är det för motorskillnader

Last edited:
danne_the skrev:
hej alla mc kungar har en fråga e sugen på ny båge 00 och framått.
sugen på suzuki 1000 vad är det för skillnader på en suzuki gsx-r 1000 och en suzuki TL 1000R vilken är grymast? och vad är det för motorskillnader
Gsxr 1000 är en radfyra medan tl 1000r är en v2. GSXR:en är mer racebetonad och väger betydligt mindre än TL:n.

ok!

wima skrev:
Gsxr 1000 är en radfyra medan tl 1000r är en v2. GSXR:en är mer racebetonad och väger betydligt mindre än TL:n.
det luter nog mest åt en gsx-r!!!
din va ju fin :tungan
tror du det är skillnad på försäkring mellen GSX-R och TL???
:banana

Ena är ju iaf twin och den andra är en radfyra. Twinnen är mer mysig vad gäller glida o få känslan av att åket är planterat på vägen (väger ju endel). Mer vrid i twinnen såklart, men GSXR1000 vinner nog ändå i vilket dragrace som helst...

Swedie skrev:
Ena är ju iaf twin och den andra är en radfyra. Twinnen är mer mysig vad gäller glida o få känslan av att åket är planterat på vägen (väger ju endel). Mer vrid i twinnen såklart, men GSXR1000 vinner nog ändå i vilket dragrace som helst...

hemskt att säga (du har fel) :7peta

det är på papperet mer vrid i en gixxer 1000 än en TLr...(men det känns inte så)

editerar....113 mot 106...i vrid till gixxer 1000 mot TLr

Last edited:
Får jag blanda mig i lite:
TLR är en oerhört vridstark knarr. jag har inte alla siffror men vrid relaterat varvtal säger en hel del om hur hojen är att köra.
Även om GSXR1000 har mer vrid såundrar jag om den inte behöver ,mer varv för att uppnå det vridet? TLR orkar massor redan i mellanregiostret.
JHag har dock iunte kört nån GSXR1000.

hursomhelst så har jag enTLR som snart är i drift. Det kanske går att ordna en kort testkörning så att du får känna hur en sån är att köra. Dock lånar jag inte ut knarren förrän jag sett hur du kör, hoppas du accepterar detta.
Min knarr är min knarr och den är jag försiktig om!

Ber om ursäkt föralla stavfel. ärinte nykter. Förlåt Sweide men jag har ju kjnappast skjrivit nåt som kan offenda någon. Ok?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...