Vad för munstycke med Giannelli?

Eas88

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2004
Hoj
Yamaha DT 125 RE -98
Vad ska jag har för munstycke i förgasaren när mitt nya Giannelli system kommer till DTR:n? Det sitter original i nu. Och ja, jag har sökt... :arsele

Eas88 skrev:
Vad ska jag har för munstycke i förgasaren när mitt nya Giannelli system kommer till DTR:n? Det sitter original i nu. Och ja, jag har sökt... :arsele

Det får du väl prova dig fram till.....finns inga generella svar på sånt.

Varför inte? Många borde väl ha Giannelli på sin DTRpå forumet? :va

:confused: Ledsen men det kan jag icke tro på. Nån som vet svaret på mig fråga? :rolleyes:

Eas88 skrev:
:confused: Ledsen men det kan jag icke tro på. Nån som vet svaret på mig fråga? :rolleyes:

Jag råkar ha bestyckat ett par tvåtaktshojar.....

På två olika Yamahacylindrar kan det skilja uppåt fem-sex steg i bestyckning, testat ute i den hårda verkligheten....

Så köp en laddning munstycken och laborera!

Eas88 skrev:

gå upp några steg (kanske)(( du får testa dig fram))

Eas88 skrev:
Varför inte? Många borde väl ha Giannelli på sin DTRpå forumet? :va

Som chris ash säger.. finns inga generella svar på det.. Skiljer mycket på vart i landet man bor tex.. eller vilken årstid osv..

testa 250 som huvudmunstycke det har jag.. du får en väldigt hög tomgång men den går bra på dem högre varven..
min skar när jag körde me orginal munstycket...
e inte säker på att den skar för att den fick snål blandning.

Får man inte till tomgången men den går bra på högvarv tycker jag det låter som fel storlek på förgasare, synpunkter på det?

det kan vara så som shoik säger men, när jag skulle beställa fanns det bara 240, 250, 260, 270, osv.
det sitter 240 orginal på... jag har ställt nålen så långt ner som möjligt så den ska få så lite soppa som möjligt.
jag orkar inte höra mej omkring om ett 245 munstycke eller liknade..
egentligen ska man nog ha ett typ 245 munstycke,
men det funkar med 250....

Emil 125 skrev:
det kan vara så som shoik säger men, när jag skulle beställa fanns det bara 240, 250, 260, 270, osv.
det sitter 240 orginal på... jag har ställt nålen så långt ner som möjligt så den ska få så lite soppa som möjligt.

Vi får se hur mycket du orkar höra dig om när den har skurit.

Bestycka om den istället så den går rent.

Emil 125 skrev:

Lämna in munstycket på borrning..

asså hojen går rent på dom högre varven sen får den för lite soppa på dom lägre varven.. och om man trycker ner choken får ja en relatift bra tomgång.
ska ändå sälja hojen snart i orginal skick..

*/ ?>
Back