Vad för hoj?!?

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Har börjat spåna lite för nästa sommar och hojval, en 1000kubikare ska det vara och en plastraket inte dyrare än 30tusen.

Har ni tips på hojjar som möter dessa krav plus att den är relativt billig att försäkra för en 22åring? Har varit inne och kollat på cb929 fireblade och diverse begagnade r1or men verkar omöjligt att kolla upp försäkrings priser utan att prata med bolagen personligen eller om man inte har ett regg nummer. Tacksam för svar! :)

Suzuki TLl000r bör gå att hitta för 30 lappar och har kriminellt billig försäkring. Skulle kosta mig 1880:- halv/år senast jag kollade. :tummenupp Är iofs betydligt äldre än dig men ändå värt att kolla upp. Sök på Suzuki märkesförsäkring så kan du beräkna kostnaden.

Jo har förstått att de är dyrt därför skrev jag relativt billig ;) Men är det så att man får punga ut en tusenlapp i månaden för helförsäkring så får det väl vara så då :) :fakta

Ja om du försäkrar på din morsa.

Suzuki TLl000r bör gå att hitta för 30 lappar och har kriminellt billig försäkring. Skulle kosta mig 1880:- halv/år senast jag kollade. :tummenupp Är iofs betydligt äldre än dig men ändå värt att kolla upp. Sök på Suzuki märkesförsäkring så kan du beräkna kostnaden.

Tack för tipset! En riktigt snygg hoj också!

Man kan få en 10 år+ gammal 1000 kubikare som är i bra skick för 30000 och som är ok i försäkring. Hade 7600 om året på min r1 -99 . Riktigt slön hoj faktiskt men hade jag valt idag så hade jag kört gsxr.

Älskar ju min K7:a :)

Jo har förstått att de är dyrt därför skrev jag relativt billig ;) Men är det så att man får punga ut en tusenlapp i månaden för helförsäkring så får det väl vara så då :) :fakta

Du skämtar va? 1000:- /mån får du inte ens trafikförsäkring för..

Helförsäkring är bara glömma. Max halv. Tro mig. Att ens fundera på helförsäkring (speciellt på en hoj under 50k) :D

Är du smart kör du trafik på morsan och så har du i baktanke att kraschar du... så betalar du...

:tummenupp

Last edited:
Man kan få en 10 år+ gammal 1000 kubikare som är i bra skick för 30000 och som är ok i försäkring. Hade 7600 om året på min r1 -99 . Riktigt slön hoj faktiskt men hade jag valt idag så hade jag kört gsxr.

Älskar ju min K7:a :)

Har faktiskt hittat några r1or från 01-03 under 30papp på blocket men hur pålitlig är en äldre r1a? har hört rykten om att växlar hoppar ur mm

Iofs 600cc men jag fick trafik för 890kr månad för en 2002 r6a. 22 år i Göteborg ej körkort.

Själv har jag åkt zx9r ett par säsonger nu. Vettig hoj för rimliga försäkringspengar, ska dock sälja till våren för nu åker jag motard istället.
Tidigare åkte jag gsxr750, även det bra försäkring och mycket bang for the buck tycker jag

1000kr för helförsäkring? då får du nog satsa på typ en touring hoj från 80 talet.
Jag är 21, har en GSXR 1000 k6 kostar 1564kr/Mån trafik på mig själv (under sommarhalvåret) & då har jag 25% rabatt. :lol 12000kr jämt per år.

varför snöat in dig på 1000cc? att gå från XT660 till 1000cc sporthoj.... Men du kanske har erfarenhet av den typen av hoj sedan tidigare och då har jag inget att säga till om.
Du kommer ha minst lika roligt med en 600 eller 750 och försäkrar den betydligt billigare i regel. Inte riktigt lika mycket krut men du kommer inte märka skillnad på svenska krokiga vägar, endast på rakorna.

Last edited:
varför snöat in dig på 1000cc? att gå från XT660 till 1000cc sporthoj.... Men du kanske har erfarenhet av den typen av hoj sedan tidigare och då har jag inget att säga till om.
Du kommer ha minst lika roligt med en 600 eller 750 och försäkrar den betydligt billigare i regel. Inte riktigt lika mycket krut men du kommer inte märka skillnad på svenska krokiga vägar, endast på rakorna.

Grejen är att jag har svårt att hitta hojjar där jag sitter bekvämt å känner mig trygg med, provkörde en äldre r6 för nått år sen och på den kände man sig som en jätte på en moppe :/ men r6an kanske skiljer sig från andra?

Grejen är att jag har svårt att hitta hojjar där jag sitter bekvämt å känner mig trygg med, provkörde en äldre r6 för nått år sen och på den kände man sig som en jätte på en moppe :/ men r6an kanske skiljer sig från andra?

Hur lång är du måntro?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...