Vad för hoj?!?

En stor karl reder sig själv! Klart du ska köra 1000. Går det för snabbt är det bara att sätta ner fötterna i asfalten, så gör ju proffsen har jag sett på tv :tummenupp

Nejdå, gick själv från 1 till 2 och sen 4 cylindrar då det var hojar jag gillade helt enkelt. Totalt orelevant, men de passade mig bra för tillfället. Vill du ha en literhoj som känns schysst så köp en helt enkelt.

Har du möjlighet så ut och prova innan löven och snötäcket lägger sig. Ring runt och jämför försäkringar om du inte är ekonomiskt oberoende dvs. Finns mängder med "vad för köpa mc trådar" här som man kan använda för att få en liten hint om de cyklar som intresserar dig.

Själv ska jag ha en R1, drömhoj osv ;) -98:orna blev felregistrerade när dom kom till 55 kW, original är 110 tror jag. Därför är ju försäkringen mycket billigare jämfört med andra liknande 1000cc hojar. Helförsäkring på pappa som är över 40 år skulle kosta ca 2000/år för en -98, 6000 för en -99.

Last edited:
Kolla på aprilia mille. Prickar rätt på alla dina punkter och har för mig att försäkringen är ganska överkomlig då de har några år på nacken och inte är dussin hojar precis (= ej överrepresenterad i olycksstatistiken som många japshojar). Cool italienare som är lättare att leva med än ducce

Och så låter dom mycket coolare än japsarna :)

Last edited:
Skitsnack, jag har en Daytona 650 -05, är 20 år och betalar 800kr i månaden helförsäkring. Avställbar

Jag förstår inte hur det är relevant vad du försäkrar din trajja för? Men ok, vad har du för självrisk? Har du märkesförsäkringen? Det skiljer ca 45hk till en GSXR-1000 01.
Inte så stor skillnad?

Hur många literklubbor har du haft försäkrade på dig själv då?

Jag betalar 5700:- om Året helförsäkring på min CB1000R 09 med 125hk.
Det är inte heller ett skit relevant. :tummenupp

Last edited:
Jag är lika stor som dig, kör VTR 1000, sitter perfekt, & det finns mos så det räcker, att ljudet är sjukt skönt är bara en bonus, bra försäkring med. :tummenupp

Jag förstår inte hur det är relevant vad du försäkrar din trajja för? Men ok, vad har du för självrisk? Har du märkesförsäkringen? Det skiljer ca 45hk till en GSXR-1000 01.
Inte så stor skillnad?

Hur många literklubbor har du haft försäkrade på dig själv då?

Jag betalar 5700:- om Året helförsäkring på min CB1000R 09 med 125hk.
Det är inte heller ett skit relevant. :tummenupp
Jag tänkte det att man kunde få en slags jämförelse här i tråden, men ärligt talat så trodde jag inte att det var så stor pengaskillnad på min Triumph och en r6 eller någon annan supersport. Jag har dock länsförsäkringar och de tror jag försäkrar efter kW, vilket jag bara har 25 av.
Försäkring bolag? på dig själv? haft mellan innan? annars är det 21 på tung. 25kw reggad?
Länsförsäkringar, skriven på mig själv och ja jag har mellankort med 25kW-reggad hoj.
Länsförsäkringar är väl ett av få som fortfarande försäkrar på kW, billigt är det i alla fall.

Uppdatering: Har börjat falla mer för gsx600r nu, finns en hel del fräscha på blocket. Ska bara få nuvarande hojjen såld innan de blir fler provkörningar om det hinns med! Försäkringarna och priset på dem är betydligt mer hanterbara för mig just nu i livet men en fråga återstår: Komforten? Erfarenheter någon?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026