Vad för hoj har ni lagt omkull?

Vad för hoj har du lagt omkull?

• Antal röstningar
    0

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
När man sitter och läser här om olyckor och omkullkörningar så tycker jag att det känns som att det väldigt ofta är R1'or som är inblandade i krascher. Känns nästan aldrig som att man läser att en cbr900 är kraschad tex.
Kan inte ni bocka för den hoj ni kört omkull med i denna pull så att man får lite klarhet i det hela.
Jag tar bara med några vanliga sporthojar i denna pull. Ni som kör offroad och motard får inte va med för såna hojar kraschar man ju varenda dag :D
Ifall vissa modeller börjar dra ifrån rejält i denna pull tycker jag att det är intressant att ta reda på vad det beror på.
Kör man vildare med vissa hojar?
Är vissa hojar svårare att kontrollera på gränsen?
osv

Last edited:
skulle Varit övriga som alternativ också,fast jag har inte craschat nån kör med insidan......

Har aldrig haft någon av dom hojarna, så det blir svårt att fylla i något i pollen. Själv har jag bara krascat med offe, mina landsvägsmaskiner har legat stabilt på vägen :)

FZR1000 och RD125LC (den sistnämda räknas nog knappt)

Jag har lagt en gammal 1100R men inte värre än att skadorna gick att fixa med rörtång och färg från biltema!

De andra landsvägshojarna har trivts bäst på vägen.

jag tog inte med någon övrigt för det blir så jäkla många hojar som representeras av den.
jag tog bara med några hojar som jag upplever som rätt vanliga och som jag själv är intresserad av att veta hur mycket dom kraschar.
jag är särskilt intresserad av fireblade, R1 och ninja zx9r för jag är sugen på att köpa någon av dessa tre hojar.

YZF R1 ( kall höstdag i rondell - 98 )
aprilia RSV Mille ( första varvet på A-torp - 99 )

Sen givetvis R1 & ZX6 R på bana.

du skulle ju tagit flervalspoll ju.

Jag har inte lagt nån av de där, utan mest gammla häckar jag haft.

Vad ska pollen komma fram till? Vilken hoj som ramlar omkull lättast eller?
Svaret kommer ju bara bli den hoj av dem som flest kör här på forumet.

Två R-Ettor har jag hunnit med... min egna -98 i en rondell, samt polarens -99 i en stoppie... men det va iof sig när jag va ung å galen, nu ramlar jag nästan aldrig :rofl

Silwer skrev:
du skulle ju tagit flervalspoll ju.

Jag har inte lagt nån av de där, utan mest gammla häckar jag haft.

Vad ska pollen komma fram till? Vilken hoj som ramlar omkull lättast eller?
Svaret kommer ju bara bli den hoj av dem som flest kör här på forumet.

jag ville ha en flervalspoll men jag såg inte att man kunde välja det.

vad pollen ska komma fram till? jag vet ju inte, men jag har i alla fall fått för mig att det är väldigt många som kör någon av just dessa modeller som jag tagit med. jag skulle gissa på att det är hyfsat jämn fördelning mellan hojarna i alla fall så jag tycker att det ska bli kul att se ifall det är någon av dom som kommer att dra ifrån rejält eller ifall det blir hyfsat jämnt. min gissning är att R1 kommer att dominera kraschstatistiken totalt.
jag tänkte att vissa hojar kanske är mycket svårare att kontrolera än andra också. tex verkar det väldigt vanligt att R1'or kraschar för att det blir styrvobbel. jag har aldrig ens hört talas om någon som kraschat en fireblade för att det blivit styrvobbel.

Då har du hört tokigt, de nyare bladearna är nervösa de med, kanske värre än r1orna.
Gäller de flesta moderna supersporthojarna, men en del har förstås styrdämpare orginal.

Oftast är det inte motorcykelns begränsningar som överträtts när det kraschats. Den där killen/tjejen som håller i styret är nog en större felkälla.

K-Micke skrev:
Vilken alldeles lysande poll!
Han vill se om vissa modeller är överrepresenterade i krascher,
och så finns det bara de att välja på i pollen. :lol

jag är alltså bara intresserad av att se hur det skiljer sig mellan dessa modeller. jag vill inte veta hur ofta en suzuki intruder läggs omkull.

Mattias skrev:
Oftast är det inte motorcykelns begränsningar som överträtts när det kraschats. Den där killen/tjejen som håller i styret är nog en större felkälla.

Jo men där finns ett solklart samband precis som att idioter ofta skaffar pitbull när de ska ha hund. Mängden peniskomplex, allmän osäkerhet och vilja att hävda sig finns garanterat i MYCKET större utsträckning bland R1-ägare än bland killar som kör Transalp....
Begränsningen sitter så klart i föraren, men genom hojtyp kan man ju få tag på förartypen och där finns det ju ett klart och tydligt samband. Killar mellan 18-30 ÄR överrepresenterade i olycksstatistiken.

Chrille skrev:
Jo men där finns ett solklart samband precis som att idioter ofta skaffar pitbull när de ska ha hund. Mängden peniskomplex, allmän osäkerhet och vilja att hävda sig finns garanterat i MYCKET större utsträckning bland R1-ägare än bland killar som kör Transalp....
Begränsningen sitter så klart i föraren, men genom hojtyp kan man ju få tag på förartypen och där finns det ju ett klart och tydligt samband. Killar mellan 18-30 ÄR överrepresenterade i olycksstatistiken.

Iofs, men det är inte hojens fel.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...