Vad för flugor är detta?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har fått invasion av sådana här i huset och vill döda dom på bästa sätt. Måste hitta deras näste bara...

Kan ni hjälpa mig först och främst komma på vilken fluga det är? De är rätt stora...

De är ca 1.3 cm långa... typ.

Bifogat

• IMG_9555.jpg
    IMG_9555.jpg
    57 KB · Visningar: 439
Last edited:
Det är den senaste flugan! ;)

Ligger det månne en gammal banan någonstans? Eller kan de komma utifrån?

Bor du i närheten av nån hästhage/stall???
Såna där äckel brukar va i närheten av hästar...

Jag skulle tro att de där flugorna som ligger på rygg antingen är sovande flugor eller döda flugor.

Det där är tyska Autobahn-flugor, en enda kan smeta ner en hel hojåkare, jag har sett dom.
Kom antagligen med i kartongen till din S1000RR.

Åk till närmsta Granngården och köp dig en sprayburk "Kill-It" flugspray. Funkar utmärkt :tummenupp Fimpar även getingar, effektivt

Det är inte bromsar. Det kan det inte vara. Av så många som det är, borde vi blivit "brända" vid det här laget. Det är någon typ av insekt iaf som det finns många av.

Vad är det bästa medlet för att spraya utmed husgrunden och under träskivorna? Hade en invasion där i höstas av vad som såg ut som småflugor, men antar detta är vad som blev av alla dom där... Så de sitter väl i väggen o kommer in via öppna fönster.

Det är inte bromsar. Det kan det inte vara. Av så många som det är, borde vi blivit "brända" vid det här laget. Det är någon typ av insekt iaf som det finns många av.

Vad är det bästa medlet för att spraya utmed husgrunden och under träskivorna? Hade en invasion där i höstas av vad som såg ut som småflugor, men antar detta är vad som blev av alla dom där... Så de sitter väl i väggen o kommer in via öppna fönster.

Jo.
Dem suger blod ibland men de märks oftast inte av sålänge man inte har allergi mot dem.
Hört nånstans att det ska va extra många sånadär satar i år o jag har sett mängder o haft många svärmande runt ikring mig men kan inte minnas att jag känt av något bett direkt.

Jag hade för mig att bromsar biter till ganska ordentligt...:va Att de suger blod är korrekt, men jag har ändå för mig att bettet ska kännas ganska rejält... Bränns gör de dock inte, gör de något så bits de.

Och de påminner onekligen om bromsar... Hur stora är de?

Jag hade för mig att bromsar biter till ganska ordentligt...:va Att de suger blod är korrekt, men jag har ändå för mig att bettet ska kännas ganska rejält... Bränns gör de dock inte, gör de något så bits de.

Och de påminner onekligen om bromsar... Hur stora är de?

Ja de kan bitas redigt ordentligt men tror man vänjer sig vid det ganska fort.
Bromsar tror jag är själva familjen där det finns ett gäng olika sorter i varierande storlek bl.a blinningar.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back