Vad för flugor är detta?

Funkar sånadär gasoldrivna myggdödare på den typen av ohyra så är det en given investering.

En bekant som inte har kunnat sitta ute på flera år (annat än när det har blåst storm) köpte en sån och han har inte sett en mygga/knott på gården sedan dess.

Hans granne drar så pass mycket nytta av den att han har erbjudit sig att hålla med gasol dessutom

Vilket läge du har nu...

att döda lite tid...

Mera kul

Bifogat

• dead_flies_art_03.jpg
    dead_flies_art_03.jpg
    46.4 KB · Visningar: 247
  • dead_flies_art_05.jpg
    dead_flies_art_05.jpg
    40 KB · Visningar: 127
  • dead_flies_art_07.jpg
    dead_flies_art_07.jpg
    25.2 KB · Visningar: 134
  • dead_flies_art_09.jpg
    dead_flies_art_09.jpg
    30.4 KB · Visningar: 137
Exponera slaksidan och låt dem äta sig mäta så dör de av högt kolesterol i Augusti.

Hade invasion av :bananaflugor förra sommaren. Var helt jävla paranoid efter att handdödat massor med spray hela dagarna. Tjejen hade glömt ett bananskal i golfbagen - vilket hon fått äta upp (inte resterna av skalet iofs).

Testa att ställa glas med vinäger och några droppar diskmedel i. Det var helt sjukt effektivt. Två-tre dagar med glaset så var det tomt på bananflugor. Vet dock inte om det fungerar på broms o andra flugor.

Bananflugor är en sak... !

Men ska iväg idag o handla någo som kan ta död på eller åtminstone samla upp dom.

Ha ett konto hos anticimex är inte dumt när man har hus. Bara slå en pling så kommer de o kollar. Hade nytta av dem när det km getingar o myror o ja tror tom de sprayade i förebyggade syfte :)

" Skadedjursförsäkring skyddar dig och ditt hus mot de flesta skadedjur och dess angrepp. Du kan ringa oss så ofta du behöver utan att det kostar något extra och du behöver inte betala någon självrisk."

Last edited:
tjöp en sån där el-flugsmälla,
knastrar och smäller så gôtt när man plockar de där jeflarna
flugsm%C3%A4lla.jpg

Bromsar bor inte i hus eller i bon överhvudtaget. De är enstöringar som suger blod och livnär sig på så vis. Den typen av bromsar som du lade upp på bilden kallar jag för Hästbroms, men det är säkert samma sak som Fäbroms. Stora klumpar som biter rejäla bett. Jag blev faktiskt biten igenom min T-shirt för ett par veckor sedan av just en sådan.

Förbannat jobbiga kryp!!! Fördelen med dem är att de är så pass stora så de inte direkt kan smyga på sig en människa obemärkt.

Men som någon skrev tidigare. Har man blivit biten ett antal gånger så märker man inte av betten sedan i någon större utsträckning.

http://www.entomologi.se/cgi-bin/enter.cgi?iljwhat=3024

att döda lite tid...

Mera kul

Hahaha!

Last edited:
Men varför är det bara vårat hus på hela gatan som är attackerade? De måste ju bo någonstans...

Bekämpa nu, innan det är för sent och de växer till sig ...

Bifogat

• tn_Horror--TheFly.jpg
    tn_Horror--TheFly.jpg
    22.2 KB · Visningar: 850
Men varför är det bara vårat hus på hela gatan som är attackerade? De måste ju bo någonstans...

Har du dem inne i huset alltså?
I så fall är det inte konstigt att de inte biter. Av någon anledning så blir man aldrig biten av en broms som är instängd i tex en bil eller ett hus. De vill bara ut i första hand.

De lägger ägg i fuktiga miljöer som vid vattendrag och i fuktig jord så du borde inte ha fått ägg lagda i ditt hus tycker jag.
Vad menar du med invasion förresten? Typ 10 bromsar på en dag eller hundratals?
Är det inte bara så att ni haft fönstren öppna och bor bredvid en skogsdunge? I år är det vansinnigt mycket bromsar har jag märkt. Det kan nog vara ett av de värsta åren jag upplevt hittills under mina 35 år.

Har du dem inne i huset alltså?
I så fall är det inte konstigt att de inte biter. Av någon anledning så blir man aldrig biten av en broms som är instängd i tex en bil eller ett hus. De vill bara ut i första hand.

De lägger ägg i fuktiga miljöer som vid vattendrag och i fuktig jord så du borde inte ha fått ägg lagda i ditt hus tycker jag.
Vad menar du med invasion förresten? Typ 10 bromsar på en dag eller hundratals?
Är det inte bara så att ni haft fönstren öppna och bor bredvid en skogsdunge? I år är det vansinnigt mycket bromsar har jag märkt. Det kan nog vara ett av de värsta åren jag upplevt hittills under mina 35 år.
I höstas var det en invasion på husets grund. Säkert tusentals små insekter som kröp runt. Det var flugor eller nått de de hade vingar o var 2-4 mm stora kanske.

Ja alltså, HUR de kommer in i huset har jag ingen aning om. Det är det som är det konstiga. De syns aldrig komma in. De är dock slöa o typ döda o kravlar runt fönsterna hela tiden.

Det låter ju som att ni faktiskt har haft oturen att en broms lagt ägg någonstans i grunden på huset och att det är flugor från den kullen som ni nu har inomhus.

Anticimex är nog det hetaste tipset. Jag tror dock att detta är en engångsföreteelse och ann ni borde slippa problemen när ni haft ihjäl dessa. Bromsar har inte bon utan flyger runt hur som helst och jagar föda. Men eftersom de lägger ägg så kan ni ju få en invasion om dessa kläcks i eller precis vid huset.

Jag hoppas för er skull att ert lilla barn får vara ifred för dessa bromsar som kan vara ytterst enerverande.

Jag skulle ha lyft luren och ringt anticimex dom bör kunna ge några tips på telefonen ifall det är hyggliga.

Detta bör funka om inte annat... Dock får man se till att vädra ur ordentligt efter anv. själv blivit sjuk av skiten när man inte vädrat ordentligt. Men är de utomhus så bör de ju inte vara problem att anv. det.

RADAR

Har du lite fukt i grunden / källaren kanske?
Kan räcka med lite fuktighet så kläcks en massa jävla larver.....:mad:

Last edited:
det är väl en sådan där som kjell ifrån ullared hade på hakan utan att veta om det, blev ett jävla bett av.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back