vad för försäkring har ni på era sporthojar?

fortsomfan skrev:
vurpat med r6an med?

Nope, R6:an har klarat sig än.
Jag köpte den i höstas för att ha till bankörningar nästa år så jag har knappt använt den, skjussat runt på tjejen 100 mil max.

Nu blev det hus lite plötsligt så den får någon annan klota istället...

fortsomfan skrev:
du måste va lite smått skadat om du ligger ute med 25 tusen per år för en gsxr f....... :va

gsxr f är en ny modell va? :hihi Fast edition? :D

Vem sa att jag betalar 25kkr? Den kostar det om den är påställd 365 dagar, men vintern går ju bort, och den är bara påställd dom dagar jag kör. Så i slutändan blir det betydligt mycket billigare.

tyson skrev:
funderar på att köpa en gsx-r och jag skulle ju helst vilja ha helförsäkring.
men det finns ju inte många människor som har råd å betala 2500/månad i försäkring....
vad kör ni me?
kör man med halvförsäkring å sätter den i diket så den blir skrot så e ju pengarna borta...

åker endast med trafik har gjort det sedan 1999 har sparat massor med pengar :banana

25 år helförsäkrad TL1000R, sista månaden jag körde kostade det 978:-. Under sommaren 1800:- i månaden. Men det blir att skaffa 24+ försäkring till sommaren.

Halv, vågar inte vara utan stöld trots att den alltid står i garage när jag inte har den under uppsyn.

När jag körde cross blev jag och min bror av med totalt 4 hojar på 3 månader. Någon ville ha dem tillräckligt gärna för att stjäla en bil på parkeringen utanför garaget, köra bilen rakt genom garageporten och genom buren inne i garaget. Att båda hojarna hade bygellås, en ABUS-kätting mellan hojarna och ytterligare en kätting runt en pelare i garaget hindrade inte tjuvarna. En vinkelslip, ett transportfordon och lite tid löste det problemet.

281 kr / månad. Sparar på ett krashkonto istället för att betala till FB. Nästan 40k där nu. Blir en fet pensionsförsäkring om man inte klantar sig allt för mycke :D

Agamemnon skrev:
281 kr / månad. Sparar på ett krashkonto istället för att betala till FB. Nästan 40k där nu. Blir en fet pensionsförsäkring om man inte klantar sig allt för mycke :D

Kör du helt oförsäkrat då eller?

Agamemnon skrev:
Då skulle ja väl betalat 0 kr / månad va? Jag har trafik naturligtvis.

Ahhh... Lätt att misstolka när du skriver "281 kr / månad. Sparar på ett krashkonto istället för att betala till FB".
Precis som om du betalar in dom där 281kr på krashkontot.
My mistake. :brinnerup

Kör med halvförsäkring, men betalar lik förbannat 2400:-/månad :(

EDIT: Jag har ju Trygg-Hansa så detta priset är ju under sommaren. Om jag inte minns fel så betalar jag 18k/år om jag nu har den påställd året runt vill säga.

Last edited:
Kör med hel/hel gixxer 750 -98, kastar nästan 6000 i sjön för detta.

Kör halvförsäkrat, och det är nu dags att punga upp för vurpan i slutet av sommaren. Kåpor, båda fälgarna samt lite annat smått och gott behövs bytas.

Grovt skattat, ca 7 papp. Det är vad jag tjänar in på 1 år när jag skippar helförsäkringen.

Kan du fixa själv, hojen är värd mindre än 40-50000 = skit i helförsäkringen IMHO. YMMV som vanligt.

/J

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...