vad för försäkring har ni på era sporthojar?

tyson skrev:
funderar på att köpa en gsx-r och jag skulle ju helst vilja ha helförsäkring.
men det finns ju inte många människor som har råd å betala 2500/månad i försäkring....
vad kör ni me?
kör man med halvförsäkring å sätter den i diket så den blir skrot så e ju pengarna borta...
Tips:köp en äldre hoj så har du råd med helförsäkring, har en 1100r -89 kostar 1900 hel år hel =massa pengar över till annat!

.

Ger typ 600 kr i månaden för ahlv/halv hos IF. Bra med stöldförsäkring om man nu måste ställa hojen någonstans mer än i en timme. Hojen är en GSXR 750 -02. Skillnaden mot trafikförsäkring var försumbar dessutom... Hel inte att tänka på, då bar det iväg!

Gsxr 1000 -04

tyson skrev:
funderar på att köpa en gsx-r och jag skulle ju helst vilja ha helförsäkring.
men det finns ju inte många människor som har råd å betala 2500/månad i försäkring....
vad kör ni me?
kör man med halvförsäkring å sätter den i diket så den blir skrot så e ju pengarna borta...

Helförsäkring/helår. Ställer inte av den på vintern. 8000:- år

//Abbe

Köp en Honda och försäkra den hos Honda/If.

Jag kollade försäkringspremie på Hornet innan jag skaffade någon och fick då veta att LF önskade skinna mig på 4500kr/månad! :klappar
Har förvisso inget körkort, men bor på landet med garage och andra försäkringar på LF.
Hittade sedan Hondas märkesförsäkring. Köpte hoj en vecka efter, och betalar nu 2650kr hel/hel med självrisk 6000kr på klotning och 5000kr på stöld.
Har bultat fast hojjen i betonggolvet i mitt garage, får hoppas att det räcker för att få ha den kvar. Klota däremot, det kan jag ju lyckas med utan att ens försöka.

Jag har halvförsäkring på min gsx-r 600-03
(25kw) i pappret ger 171kr i månaden :yoparty

Halv som alla andra. Med helförsäkring skulle man ju betala av hela hojens värde var tredje år. Har kört i snart 10 år utan att kvadda nån hoj, så det känns inte riktigt rimligt.

Hoztic skrev:
Det kallas försäkringslotteriet. Vissa vinner på stryktipset, andra på försäkringslotteriet. Så är det bara... :(
Ja, det är väl så. Jag har aldrig haft direkt tur i spel, men så sägs det ju ckså att otur i spel betyder tur i :tuttar

2fast4hjo skrev:
Tja..jag vet inte. Försörkingsgubben jag talade med i tfn tyckte att det fattades en 0:a på båda våra försäkringar :D

Kanske för att han har haft körkort i 15 år och inte kraschat/vält/fått hojen stulen etc men då undrar man ju varför min hoj är så pass billig att försäkra på mig då jag övningskör..

Han är 31, jag 26, bor på landet.
På landet?? :va Kompisen bor i Skövde som ni, (lite utanför,) kör inte hoj men en ganska schysst bil och hans försäkring är inte direkt billig!

Hihi. 600 kr halvförsäkrad/helår här. :D

MattE. skrev:
Hel, men när den ska köras ostrypt så har jag nog bara halv, blir lite dyrt annars ;)

Men är den strypt på riktigt alltså ? Å inte bara i papperna ? Då borde den ju ligga på 34 hk ? Är inte det lite klent på en 750 ? Min är ju 125 å på 31 hk. ...

Gixxer 1000K3 Halv/Helår.
Folksam 400 + nånting i månaden. Får inte ställa av, alltså ingen garageförs.
Inga premisser såsom måste ha den inlåst i garage, får inte låna ut osv.
Är 30+

!

M:et skrev:
Äsch, det kostar inte så fruktansvärt mycket att laga upp en skrotad hoj själv.
Är man lite driftig och inte har tummen mitt i handen så är det inga problem att laga upp en hoj för småpengar.
Hittills ligger jag plus om jag räknar mellanskillnaden halv/helförsäkring kontra mina reparationer, och då har jag vurpat 5 gånger på 3 år...
Det ska mycket till för att hojen ska bli tokskrot.

vurpat med r6an med?

Hoztic skrev:
Min är ju inte supersport direkt :rolleyes:
Men jag pyntar 25k hel/år :huvet Men jag lånade med hojen som säkerhet när jag köpte den. Står i valet och kvalet om jag ska "köpa loss" den och gå ner på halv. Det skulle ge drygt 1000kr billigare/månad i försäkring! Tål att kluras på... :D

du måste va lite smått skadat om du ligger ute med 25 tusen per år för en gsxr f....... :va

Helförsäkring

Helförsäkring 6700 :- månad , 100:- avställd gäller även för bankörning,

och den andra är inte ens Reggad

och den tredje hdn kostar i princip ingeting

Hoztic skrev:
Det kallas försäkringslotteriet. Vissa vinner på stryktipset, andra på försäkringslotteriet. Så är det bara... :(
Råkar man få en billig så är den felförsäkrad ofta..

Det är en jungel även för vissa försäkrare (kundtjänstpersonal) Det kommer i så fall ofta ett brev ganska snart, att antingen så makuleras försäkringen för att det är fel siffror räknade på (strypta på pappret osv.), eller så kommer det en skyhög höjning när man betalar nästa premie, om försäkringspersonalen gjort fel..

Det är inget speciellt lotteri igentligen.. Ofta är det så att försäkringsbolag inte är intresserad av stora risker, vilka motorcyklar av denna kalibern är.. Därför sätts premier så att det skall vara ointressant..
Det kostar att ligga på topp, usch...

lorkan skrev:
Hihi. 600 kr halvförsäkrad/helår här. :D

Men är den strypt på riktigt alltså ? Å inte bara i papperna ? Då borde den ju ligga på 34 hk ? Är inte det lite klent på en 750 ? Min är ju 125 å på 31 hk. ...
Det är klent som fan, känns som en moppe, men jag övningskör.

2fast4hjo skrev:
Tja..jag vet inte. Försörkingsgubben jag talade med i tfn tyckte att det fattades en 0:a på båda våra försäkringar :D

Kanske för att han har haft körkort i 15 år och inte kraschat/vält/fått hojen stulen etc men då undrar man ju varför min hoj är så pass billig att försäkra på mig då jag övningskör..

Han är 31, jag 26, bor på landet.
för du har inte en sporthoj :banana

Strax under 900kr i månad halv helår. 39år bor i Sthlm.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti