Vad får folk ut av att vara nedlåtande mot andra?

BillSkullman skrev:
Glider upp på sveavägen vid Mc Donalds, stänger av hojen och knatar iväg mot de få hojåkare som finns där, hälsar och får en blick tillbaks, sätter mig..
Sen kommer det; Du har hål i ditt slipon, vet du det? Det låter förjävligt!
Varför kör du med det där? Sätt på orginal så går den bättre, och så låter det bättre..

QUOTE]

08-----hahah, jag har slutat för länge sedan att över huvud taget åka dit, drygare ställe får man leta efter....hoppades klienteet bytts ut....men tydligen inte :7peta :lol

De som samlas tidigt på sveavägen är väl de som blev över antar jag :)
Igår verkade folk vara ungefär överallt utom på donken.

Mattias skrev:
JAG kör på Macadam! Och gillar dom, dessutom. Är jag gay?

Och vad gäller nedlåtande människor... Alla snälla och vänliga stockholmare var på sviestad idag, det var därför du bara träffade slagget på sveavägen. Avskum och fjantar, är vad de är.
ja du e GAY:)

Mattias skrev:
JAG kör på Macadam! Och gillar dom, dessutom. Är jag gay?

Och vad gäller nedlåtande människor... Alla snälla och vänliga stockholmare var på sviestad idag, det var därför du bara träffade slagget på sveavägen. Avskum och fjantar, är vad de är.

Ja Mattias du är gay :kär ,men det gör inget vi gillar dig ändå.
Man skall inte skämmas för det.All kärlek är fin kärlek :D

När vi ändå håller på att erkänna så gillar jag Macadam med .....call me sailor. :lol

inte för att jag personligen förstår varför man i princip kör med raka rör i stan, men det är ju nåt de med customhojar är värst med.

Det är så lagom ballt att åka runt o väsnas så rutorna skallrar.

Vaddå? Var det gubbar eller?

Sånt är bara att ignorera. Kalla honom tönt o gå därifrån och håll tummarna för att de vill bråka :)
Sen får man larma dem :nicka o då mår man bra hähä.

BillSkullman skrev:
Glider upp på sveavägen vid Mc Donalds, stänger av hojen och knatar iväg mot de få hojåkare som finns där, hälsar och får en blick tillbaks, sätter mig..
Sen kommer det; Du har hål i ditt slipon, vet du det? Det låter förjävligt!
Varför kör du med det där? Sätt på orginal så går den bättre, och så låter det bättre..

Vad får folk ut av sånt?
Känner man sig bra om man trycker ner andra och påpekar andras fel o sånt?

Nu lär jag väl bli offentligt stenad och avrättad här på sporthoj, men jag håller med om att vissa sporthojar låter illa och väldigt mycket, även om customhojarna låter än värre. Det hade väl inte spelat någon roll om det inte påverkade någon annan än föraren, men nu gör det ju det. Själv har jag turen att inte bo vid någon särskilt trafikerad gata, så just jag bryr mig inte i någon större omfattning, men man kan ju förstå att folk som bor längs hårt trafikerade gator tröttnar lite. Effekten blir förstås att folk stör sig allmänt på hojåkare. Och just slip-ons kan jag aldrig fatta poängen med eftersom effektökningen tydligen blir synnerligen begränsad.

bissmark skrev:
Det SKA vara hål i ljuddämparen. Det en av de fysiska egenskaper den måste ha för att fungera...Snacka om avundsjuka!!

Klockrent! Du skulle frågat om de hade ljuddämpare utan hål. :D

Som sagt... Finns det inget utblås så lär inte motorn gå särskilt bra...

##Bara att svara: Va sa du snåljåp, JAG har RÅD att väsnas...##

helt underbart!!
skit skall skit ha!!!!!

lee skrev:
Och just slip-ons kan jag aldrig fatta poängen med eftersom effektökningen tydligen blir synnerligen begränsad.

Kör inte med slipon, har helsystem :)
Var bara grabben som sa så, vet ej varför
Han körde ju heller ingen skithoj (R1), så som jag fattade det var det bara ren spydighet.. :huvet

lee skrev:
Nu lär jag väl bli offentligt stenad och avrättad här på sporthoj, men jag håller med om att vissa sporthojar låter illa och väldigt mycket...

...Och just slip-ons kan jag aldrig fatta poängen med eftersom effektökningen tydligen blir synnerligen begränsad.

De flesta är säkert medvetna om att det ligger något i det du säger...men t o m en Fazer 600 låter roligare med ett SlipOn.
(Även om det inte ger någon jätte-effekt, så märkts det i alla fall.) :)

Inte ens nyfiken på att testa skillnaden...?

sven666 skrev:
burna så det sprutar gummi på hans burgare så kan du åka därifrån nöjd sen :tummenupp :D

Humm. Påminner mig lite om förra sommaren, hade varit och tagit en sen burgare på nämnda ställe och skulle byta bakdäck dagen därpå. Precis när jag startar blir det naturligtvis rött vid övergångsstället mot city och tja.... lite rökigt blev det väl. Såg faktiskt inte restaurangen i spegeln när jag åkte. Förstår på ett sätt att de boende på Sveavägen skriver motorfordonskritiska insändare i lokalpressen då och då, men å andra sidan är det faktiskt en del av stadsbilden! Flytta ut på landet då om ni inte står ut med ljudet av tokvarvande radfyror några gånger per sommar! :yoparty

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard