Vad får folk ut av att vara nedlåtande mot andra?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Glider upp på sveavägen vid Mc Donalds, stänger av hojen och knatar iväg mot de få hojåkare som finns där, hälsar och får en blick tillbaks, sätter mig..
Sen kommer det; Du har hål i ditt slipon, vet du det? Det låter förjävligt!
Varför kör du med det där? Sätt på orginal så går den bättre, och så låter det bättre..

Kanske inte låter så illa för er men för mig som är supernöjd med min hoj och mitt acrapovicsystem kändes det som ett slag i magen :(
Ville helst bara åka hem igen..

Vad får folk ut av sånt?
Känner man sig bra om man trycker ner andra och påpekar andras fel o sånt?
Känns trisst. Hoppas folk som gör sånt slutar, för det är varken schysst eller kul. Ok om man gör det med god mening men då får man ju också ta o välja sina ord bättre :7peta så man slipper ta illa vid sig..

Vad hade pojkarna själva för motorcyklar?
Du vet, det bästa sättet för någon att själv höja sitt självförtroende etc etc är att trycka ner andra.
Om Du är nöjd med din hoj och ditt system så försök strunta i vad folk säger.

Jag är numera rätt van att folk gör sig lustiga på andras bekostnad. Synd bara när dom inte fattar att gränsen är nådd. Fuckers.

Väldigt irriterande med folk som inte känner en, som kläcker ur sig såna kommentarer. :gnissla
Huvudsaken du gillar det, de var nog bara rent sagt avis på dina grejer. :nicka
Man vinner mer på vara ödmjuk. :)

Last edited:
De var bara avundsjuka på din hoj eller så hade dessa pöjkar så små pittar att dom måste kompensera med nedsättande komentarer eller något i samma klang...

Tycker det var positivt att du hälsade i alla fall, nästa gång så kanske du träffar några seriösare hojåkare. :)

har du hål i sliponet? eller palla dom inte med brötet bara? :confused:

tycker att hojfolk generellt sätt är ganska sympatiska mot varandra faktiskt... klart det finns väl idioter här också iof... men skit i dom!
burna så det sprutar gummi på hans burgare så kan du åka därifrån nöjd sen :tummenupp :D

BillSkullman skrev:
Glider upp på sveavägen vid Mc Donalds, stänger av hojen och knatar iväg mot de få hojåkare som finns där, hälsar och får en blick tillbaks, sätter mig..
Sen kommer det; Du har hål i ditt slipon, vet du det? Det låter förjävligt!
Varför kör du med det där? Sätt på orginal så går den bättre, och så låter det bättre..

Kanske inte låter så illa för er men för mig som är supernöjd med min hoj och mitt acrapovicsystem kändes det som ett slag i magen :(
Ville helst bara åka hem igen..

Vad får folk ut av sånt?
Känner man sig bra om man trycker ner andra och påpekar andras fel o sånt?
Känns trisst. Hoppas folk som gör sånt slutar, för det är varken schysst eller kul. Ok om man gör det med god mening men då får man ju också ta o välja sina ord bättre :7peta så man slipper ta illa vid sig..
Bara att svara: Va sa du snåljåp, JAG har RÅD att väsnas...

Vafan har du ett Acra på så är dom självklart bara avundsjuka...

du skulle sagt att det blev på bankörningen eftersom du är en sån jävel på att lägga ner fett i kurvorna:)

Andra saker man kan säga:

Oj förlåt väckte jag farbröderna

Jag har lätta det.(angånde hålet i dämparn)

Oj har du orginalsystem,dom är bra men dom låter för lite.

Du kör på Macadam, va?

Var har du parkerat HD?

Ni vet om att det är förbjudet att antasta småpojkar ,va?

Ok du är säkert jättetrevlig men grabbar är inte min grej ,tyvärr.

Last edited:
Ta ihjäl dom! :kulspruta
Jag blir så jävla less på drygt å nedlåtande folk!! :kocko
Man kan väl sköta sitt å va nöjd så!

Långa farbron skrev:
Andra saker man kan säga:

Du kör på Macadam, va?

JAG kör på Macadam! Och gillar dom, dessutom. Är jag gay?

Och vad gäller nedlåtande människor... Alla snälla och vänliga stockholmare var på sviestad idag, det var därför du bara träffade slagget på sveavägen. Avskum och fjantar, är vad de är.

Det förklarar ju masser! Jag letade runt HELA stockholm efter alla de vanliga hojåkarna. Hmmhmm.. hur kommer det sig att jag inte visste om sviestads-grejen?

Mattias skrev:
Alla snälla och vänliga stockholmare var på sviestad idag, det var därför du bara träffade slagget på sveavägen. Avskum och fjantar, är vad de är.

Ahh, det var därför det var så dåligt med folk på Sveavägen... :7peta

Oj, tufft! Sånt brukar man bara höra av nån enstaka gammgubbe. Ändå är mitt system lagligt (med 1 db marginal :hihi).

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard